۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۲۰۰۴۷
حجت الاسلام صابری اراکی:

جامعه اسلامی باید بدون اختلاس و ربا باشد + فیلم

جامعه اسلامی باید بدون اختلاس و ربا باشد + فیلم
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید بدون اختلاس و ربا باشد به لزوم تبلیغ برای سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی چهارشنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، با تأکید بر تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی، گفت: جامعه اسلامی باید جامعه بدون اختلاس و ربا باشد.

وی به لزوم تبلیغ برای سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: روش زندگی مسلمانان با غیرمسلمانان متفاوت است چرا که روش زندگی مسلمانان باید براساس روش اسلامی باشد.

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: اسلام مسلمان رباخوار و اختلاس کننده و رشوه خوار را نمی‌پذیرد و چنین افرادی تنها ظاهر زندگی اسلامی دارند، اما روش زندگی آن‌ها اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کرد نباید ربا و اختلاس باشد، افزود: افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار جرم و بدحجابی و بی حجابی و اختلاس با سبک زندگی اسلامی در تضاد است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین به افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی هشدار کرد و اظهار داشت: امروز در جامعه اسلامی طلاق آسان‌ترین کاری است که حداکثر طی یک پروسه ۴۵ روزه انجام می‌شود، درحالی که سن ازدواج به سن ۴۵ سال افزایش یافته است.

حجت الاسلام صابری اراکی افرایش درصد سود بانکی را نیز در نظام اسلامی پذیرفتنی ندانست و عنوان کرد: در سبک زندگی اسلامی و جامعه اسلامی همه منقاصه‌ها و مزایده‌ها باید اسلامی باشد، اما منفاقصه‌ها و مزایده‌های غیرعادلانه با سبک زندگی اسلامی سازوگار نیست.

استاد حوزه علمیه در ادامه خصوصی سازی کارخانجات را جمع کردن سفره کارگران دانست و افزود: اگر ۳۰۰ کارگر یک کارخانه اخراج می شوند چنانچه به طور متوسط هر کارگر یک خانواده سه نفره باشند، با اخراج 300 نفر کارگر در واقع نان سفره ۹ هزار نفر قطع می شود.

وی با اشاره به اینکه سبک و روش زندگی ما مشکل دارد، اظهار داشت: اگر سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی باشد هیچ کدام از مشکلاتی که امروزه وجود دارد را نداشتیم و از ربا و نزول و بانک‌های غیر اسلامی خبری نبود.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین با بیان اینکه مراجع دینی دریافت دیرکرد وام بانکی را حرام اعلام کرده اند، گفت: هیچکدام از بانک‌ها رعایت نمی‌کنند و بانکداری اسلامی تنها در کشور‌های غربی و غیر مسلمان است که بیشترین سود بانکی در کشورهای غیر مسلمان ۵ درصد است.

استاد حوزه علمیه قم سود بانکی در کشور ژاپن را صفر درصد دانست و افزود: اگر سود بانکی در کشور ژاپن به یک درصد برسد تورم در این کشور ۱۰ درصد اضافه خواهد شد، اما چون ژاپن تورم را مهار کرده است سود بانکی خود را به صفر درصد رسانیده  و کشوری که سود بانکی آن صفر درصد باشد بنابراین همه بانک‌های آن قرض الحسنه هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات