۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۰۵۰
امام جمعه موقت کاشان:

علم منهای دین چالش‌ امروز بشریت است

علم منهای دین چالش‌ امروز بشریت است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: علم منهای دین در خدمت هوای نفس و شیطان و چالش‌ امروز بشریت است و به جای اینکه علم در خدمت مردم باشد قاتل جان مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: یکی از نشانه‌های انسان صالح داشتن رابطه قوی با دین خدا است.

وی یکی از صفات یاران امام حسین (ع) را داشتن بصیرت و بصیرت در دین دانست و با اشاره به این که دین شناسی نخستین شرط داشتن رابطه قوی با دین خدا است، افزود: کسی که بصیرت نداشته باشد و عالم به دین نباشد نمی‌تواند دین خود را حفظ کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: برای داشتن رابطه قوی با دین باید دین شناس بود و در عمل به دین پایبند بود و از دین دفاع کرد و در راه دین خدا مانند امام حسین (ع) فداکاری کرد و جان داد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید، مهمترین و ضروری‌ترین علم برای مردم علم دین است، افزود: علم منهای دین در خدمت هوای نفس و شیطان است و علم منهای دین یکی از چالش‌های امروز بشریت است و به جای اینکه علم در خدمت مردم باشد قاتل جان مردم است.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه علمی که همراه با دین باشد علوم دیگر نیز در مسیر خدمت به مردم قرار خواهد داشت، گفت: علمی که همراه با دین نباشد تبدیل به قدرت می‌شود تا ملت‌های جهان را تحت فشار‌های اقتصادی قرار دهد.

وی خداشناسی و شناخت نعمت‌های خدا و شناخت واجبات و گناه شناسی را از دستاورد‌های علم همراه با دین دانست و افزود: داشتن ارتباط قوی با خدا و دین خدا از ویژگی‌های بندگان صالح خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از پیام‌های عاشورا را داشتن ارتباط قوی با خدا دانست و اظهار داشت: منشأ تمام خیرات و برکات داشتن ارتباط قوی با خدا و دین خدا است و قیام امام حسین (ع) نیز در دفاع از دین بود و تمام هستی خود را در راه دین خدا فدا کرد.

وی داشتن ارتباط قوی با مردم را یکی دیگر از نشانه‌های انسان صالح دانست و گفت: یک دست انسان باید در دست خدا و دست دیگر او در دست مردم باشد و انسانی مومن واقعی است که رابطه قوی با خدا و مردم داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان خدمت به مردم را نشانه رابطه قوی با خدا دانست و ادامه داد: کسی که مدعی مسلمان بودن است، اما نسبت به مردم بی تفاوت باشد دین او ناقص است./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات