۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۰۰۶۳
آیت‌الله حسینی همدانی:

مقاومت، پیام عاشورا است

مقاومت، پیام عاشورا است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز مهم‌ترین پیامی که اجتماعات از حسین (ع) می‌گیرند و اعلام می‌کنند درس «مقاومت» است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در اجتماع عاشورائیان کرج که در میدان شهدا برگزار شد، حضور در این اجتماع را تعظیم شعائر الهی و نشانه‌ی تقوا برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این اجتماع و اجتماعات شبیه این در سراسر کشور پیام‌هایی داده می‌شود که گذشته از اینکه خود این تشکل جلسه عبادت و تقواست، پیام‌های بزرگی هم به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: امروز مهم‌ترین پیامی که این اجتماع و همه اجتماعات از حسین (ع) می‌گیرند و اعلام می‌کنند درس «مقاومت» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز مهم‌ترین درس انقلاب و قیام امام حسین (ع) برای جهان اسلام را «پایداری و مقاومت بر مسیر حق و ثابت‌قدم ماندن» دانست و تصریح کرد: این حرکت بر اساس آموزه‌های دینی و تأسی به قیام امام حسین (ع) واقع‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی ما در همین مسیر حق و آموزه‌های حسین (ع) است، تأکید کرد: نصرت الهی و کمک خدای تعالی برای ما خواهد بود و بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد که خداوند متعال می‌فرماید «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»، گفت: خدای تعالی می‌فرماید «اگر مرا یاری کنید و ناصر من باشید من هم شمارا یاری و در مسیرتان ثابت‌قدم خواهم کرد» که این ثابت‌قدم بودن نعمت خداست که اگر کسی درراه خدا قدم برداشت، خدای تعالی او را محکم خواهد کرد و پاداش او این است که اهل مقاومت خواهد بود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه «استقامت» و «مقاومت» در مسیر حق بسیار مهم است، بیان داشت: در دستورات دینی ما را به این مهم سفارش کردند و جزء روش‌هایی است که باید یاد بگیریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه «استقامت و پافشاری بر حق» جز وظایف ماست، اظهار داشت: امام حسین (ع) و اصحاب گرامی‌شان پافشاری بر حق داشتند و اهل مقاومت و ثُبات قدم بودند.

وی در ادامه افزود: امروز وظیفه مردم، کارگزاران، مسئولان و مدیران این است که باید در مسیر حق ثابت‌قدم و محکم باشیم و در مشکلات اقتصادی، سیاسی و مسائلی که در دیپلماسی و روابط خارجی ما وجود دارد باعزت، قدرت و مصلحت قدم برداشت و با تأسی به مسیر و فرهنگ امام حسین (ع) کشور را به سمت مقصد و اهدافش پیش برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تحقق این مهم را درگرو «ثُبات قدم» و «مقاومت» دانست و گفت: معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه بدون مقاومت در جبهه حق درست نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان تمام عزت و مردانگی ما مورد هدف قرار داده‌اند، اذعان داشت: چه شب‌های مظلومی که بر حسین (ع) در همین استان و شهر کرج رقم می‌خورد؟ محرم بر امام حسین (ع) در اینجا چه می‌گذرد؟ به‌راستی‌که هنوز امام حسین (ع) مظلوم است.

وی ضمن انتقاد از برخی معضلات و منکرات فرهنگی رایج در شب‌های محرم، با طرح پرسی گفت: مجلس امام حسین (ع) و سگ گردانی؟ مجلس حسین (ع) و بی‌حجابی؟

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر در ادامه افزود: در روضه‌های عزاداری گفته می‌شود «مجلس حسین (ع) و بزم شراب؟» بعد الآن در اطراف ما بعضاً مجالسی گرفته می‌شود و در کوچه و خیابان با یک وضعی دیده می‌شود که انسان دلش می‌گیرد و باید خون گریه کند…

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به اجتماع‌کنندگان عاشورایی، تأکید کرد: امربه‌معروف کنید و جلوی منکر را بگیرید که هدف امام حسین (ع) نیز همین بود لذا اهل امربه‌معروف و جلوگیری از منکر باشید والا شما در مسیر حسین (ع) قدم برنداشتید؛ این را جدی بگیرید و با زبان نرم اما محکم و جدی در مقابل منکرات بایستید.

وی بابیان اینکه امروز وظیفه مسؤولین سنگین‌تر است، خاطرنشان ساخت: مردم و مسئولان موظف هستند به وظایف قانونی خود عمل کنند، دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز باید باکسی که برخلاف موازین شرعی و عفت قانونی قدم برمی‌دارد برخورد کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه هرکدام از ما تک‌تک موظف هستیم در مقابل منکرات بیاستیم، متذکر شد: معنا ندارد که در شهر ما هرکسی آزاد به هر نحوی که دلش خواست قدم بردارد و عفت عمومی و مسائل رسمی و دینی ما را از بین ببرد، این قابل‌قبول نیست و قطعاً دستگاه‌های مربوطه باید بدون ملاحظه وارد عمل شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر عمل جدی و دوری از تعارف در این‌گونه مسائل، تصریح کرد: هفت‌صد سال تمدن آندلس را با بی‌اراده کردن جوانان و مردان ما از بین بردند.

وی بابیان اینکه رگه نفوذ در کشور به‌صراحت قابل‌مشاهده است، گفت: ثُبات قدم در دین مهم است و ما باید از عاشورا ثُبات قدم را یاد بگیریم چراکه یاران حضرت در مسیری که حرکت کردند تابت قدم بودند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در پایان گفت: در روضه‌ها مدام تکرار می‌کنیم «وای حسین مظلوم» یعنی در حال حاضر امام حسین (ع) مظلوم نیست؟ اگر معارف، فرهنگ و روش امام حسین (ع) در جامعه ما تحقق نداشته باشد آیا این مظلومیت حسین (ع) نیست؟ به خودمان بیایم و توجه بیشتری داشته باشیم و همه مردم باید پای‌کار باشند و نگویند به ما مربوط نیست. مراقب باشید و در مسیر حق ثابت‌قدم بمانید.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات