۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۰۶۴

تمام امکانات در مرز مهران مهیای راهپیمایی عظیم اربعین ۹۸ است

تمام امکانات در مرز مهران مهیای راهپیمایی عظیم اربعین ۹۸ است
مردم و مسؤولان ایلامی برای آن که سناریونویسان اتاق‌های عملیات دشمنان را به شکست واداشته و شور و عظمت راهپیمایی اربعین ۹۸ را به اثبات برسانند شب و روز در تلاش هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، راهپیمایی عظیم اربعین نماد و تجسم قدرت نرم در برابر دشمنان جهان اسلام است که مقام معظم رهبری نیز در این ارتباط فرموده‌اند: «‌راهپیمایی عظیم اربعین به نماد و تجسم این قدرت نرم تبدیل شده است و این چیزی است که هراس شدیدی در اتاق‌های طرح و عملیات مستقر در واشینگتن، لندن، تل‌آویو و ریاض به‌وجود آورده است، از همین رو، سناریو پشت سناریو طراحی و اجرا می‌شود که به هر نحو ممکن از شور و عظمت این رژه‌ اقتدار محور مقاومت کاسته شود».

مرز مهران به‌تبعیت از مقام معظم رهبری در حال مهیا کردن نماد و تجسم قدرت نرم در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است و مردم و مسئولان برای آنکه سناریونویسان اتاق‌های عملیات دشمنان را به شکست واداشته و شور و عظمت راهیپمایی اربعین 98 را به اثبات برسانند شب و روز در تلاش برای حضور زائران اربعین حسینی(ع) هستند که نمونه‌ای از اخبار این تلاش در پی می‌آید.

برای تکمیل پروژه‌های اربعین 98 هیچ عذری پذیرفته نیست

احمد کرمی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های اربعین 98 هیچ عذری پذیرفته نیست اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های اربعین 98 ضروری است و الزاماً تا قبل از آغاز راهپیمایی امسال باید تحویل شوند.

رئیس قرارگاه اربعین ایلام گفت: پارکینگ پایانه زرباطیه، سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های زرباطیه، مهران، برکت و پارکینگ اربعین برای اربعین 98 تعریف شده که پیمانکاران این پروژه‌ها در تکمیل آنان نهایت سرعت، دقت و کیفیت و تحویل بموقع را مد نظر داشته باشند.

12کیلومتر نیوجرسی در راه‌های منتهی به مرز مهران نصب شده است

محمدرضا رضایی از نصب 12 کیلومتر نیوجرسی در راه‌های منتهی به مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: در راستای ایمن‌سازی نصب 20 کیلومتر نیوجرسی دیگر نیز در محور مواصلاتی ایلام به مهران در دست اقدام است که تاکنون حدود هفت کیلومتر در سه مقطع محدوده رضاآباد، سد کنجان‌چم به‌سمت گلان و سه‌راهی جندالله انجام شده است.

معاون راهداری سازمان امور حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: راه‌های ارتباطی ایلام به‌دلیل حضور انبوه زائران عتبات عالیات، به‌ویژه در ایام اربعین و نزدیکترین مرز با کشور عراق از اهمیت خاصی برخوردار و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک هستند که این امر اهمیت راه‌های درون‌استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای پدید آورده است.

وی افزود: این اقدامات در راستای ایمن‌سازی راه‌های پرتردد انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 160 میلیارد ریال جهت تکمیل آن هزینه شود.

تردد دوبرابری در محورهای مواصلاتی ایلام نیازمند زیرساخت ایمن است

سرهنگ رضا همتی‌زاده از تردد دوبرابری در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران خبر داد و ادامه داد: تمام تلاش برای ایمنی تردد زائران مهیا است.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تردد زائران با توجه به لغو روادید آغاز شده و روزانه شاهد حضور این عزیزان برای خروج از پایانه مرزی مهران هستیم و می‌طلبد که برنامه‌ریزی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و سفر زائران به عتبات عالیات با افزایش تردد در محورهای مواصلاتی روبه‌رو هستیم که همکاران ما در محورهای مواصلاتی حضور دارند و تلاش می‌کنند تا به نحو مطلوب به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: از رانندگان عزیز ایلامی و مهرانی تقاضا داریم که برای جابه‌جایی مسافر از شهر مهران تا پایانه مرزی از وسایل نقلیه باربری و کشاورزی با توجه به خطراتی که این دسته از وسایل نقلیه دارند استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال افزایش زائران در اربعین حسینی و لزوم استفاده از پارکینگ برای پارک خودروها، از مردم عزیز مهران که زمین‌هایی برای تهیه پارکینگ دارند تقاضا داریم به فرمانداری و کمیته زیرساخت مراجعه و با کسب مجوز، ثبت‌نام و اقدام کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات