۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۲۰۰۶۵
امام جمعه ایلام:

اقتدار و امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا است

اقتدار و امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا است
نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: امروز از برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی به جایی رسیده که پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در فضای جمهوری اسلامی سرنگون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نورکریمی‌تبار در مراسم یادواره شهید روح الله شنبه‌ای و شهدای سرافراز ایل دهبالایی در حسینیه شادآباد ایلام اظهار داشت: شهدا داری مقام عالی بوده و عزت امروز ایران نشأت گرفته از تلاش آنان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ایلام گفت: موقعیت امروز ایران و عزت آن از قبل جایگاه شهدای والا مقامی است که هرچند از پیش ما رفته‌اند، اما نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی افزود: جایگاه شهدا جایگاه والایی است و خداوند در قرآن بیان می‌کند که خیال نکنید شهدا مرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه شهدا از آنچه که خداوند از فضل خویش به آنها داده بسیار خوشحال هستند یادآور شد:‌ بالاترین مقامی که در دنیا داریم شهادت است، پیامبر اکرم می فرمایند؛ بالاتر از هرکار خوبی، کار خوب دیگری است تا وقتی که انسان در راه خدا به شهادت برسد، وقتی که در راه خدا شهید شد بالاتر از آن خوبی نیست که انسان به آنها دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه فضل بالاتر از مزد است و برای شهید خداوند از فضل خویش به آنان می‌دهد خاظرنشان کرد: آنچنان جایگاه شهدا عالی است که امام حسین(ع) با این جایگاهی که داشت و با این همه فضائل، خداوند به وسیله شهادت او را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مقام شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا در مکتب سیدالشهدا(ع) به مقام عالی رسیدند، مقامی که خداوند آنها را اکرام کرد.

وی ادامه داد: دشمن با شهادت امام حسین(ع) بزرگترین شکست را متحمل شد، خون سیدالشهداء حماسه را آفرید و برای کوچکترین سرباز امام حسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) در 45 کشور دنیا مراسم شیرخوارگان برگزار شده و این برکت خون شهید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اذعان کرد: شهدای دفاع مقدس مظلومانه از جمهوری اسلامی دفاع کردند، دشمن رجز می خواند که یک هفته تهران را فتح می کنیم، الان ببینید برکت خون شهدا ما را به کجا رسانده و سردار سرنگون قادسیه کجاست؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروز از برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی به جایی رسیده که پهباد فوق پیشرفته ابرقدرت آمریکا در فضای جمهوری اسلامی سرنگون می‌شود اما آمریکایی‌ها جرات عکس‌العمل نشان دادن را ندارند، از برکت خون شهدا حزب‌الله به جایی می‌رسد که پهپاد رادارگریز صهیونیست‌ها را می‌زند و آنها جرات عرض اندام در قبال حزب الله را ندارند.

وی در پایان گفت: شهدا عاشقانه با خدا معامله کردند و افتخار توصیف نشدنی برای جمهوری اسلامی ایجاد کردند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات