۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۲۰۰۷۲

بازداشت حجاج اردنی در عربستان

بازداشت حجاج اردنی در عربستان
منابع خبری با اشاره به سیاست‌های سرکوبگرانه ولیعهد سعودی گزارش داده‌اند بیش از ۶۰ اردنی در زندان‌های این کشور بازداشت هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «هند الفایز» نماینده سابق پارلمان اردن و «حلمی الأسمر» نویسنده و روزنامه‌نگار اردنی فاش کردند که بیش از ۶۰ شهروند اردنی از جمله چند نفر از حجاج بدون هیچ گونه اتهامی در زندان‌های عربستان سعودی بازداشت هستند.

این امر بیانگر نابسامانی اوضاع سیاسی بین عربستان سعودی و اردن است همچنانکه اردن اخیرا نیز به تعیین «زید اللوزی» دبیرکل وزارت خارجه این کشور به عنوان سفیر آن در قطر، روابط خود با این کشور را بهبود بخشیده است.

الفایز در این باره گفت که خانواده‌های شهروندانی اردنی بازداشت‌شده در عربستان سعودی با برگزاری تظاهراتی مقابل سفارت این کشور در امان خواستار آزادی فرزندانشان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وزارت خارجه اردن به دلیل سکوت در خصوص بازداشت این افراد و کوتاهی در انجام وظایف خود مقصر است، از دولت اردن خواست تا شهروندان این کشور را در جریان اطلاعات مربوط به بازداشت‌شدگان در عربستان سعودی قرار دهد.

الأسمر نیز با اشاره به بازداشت بیش از ۶۰ اردنی از جمله تعدادی از حجاج و یک زن فلسطینی‌الاصل، گفت که «عربستان هیچ اتهامی به این بازداشت‌شدگان وارد نکرده و هیچ گونه جلسه دادگاهی برای آن‌ها تشکیل نداده و با این حال ملاقات این افراد با خانواده‌هایشان ممنوع است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات