۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۰۱۰۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

کرسی «تلاوت عاشورایی، بصیرت عاشورایی» در اردبیل برگزار شد

کرسی «تلاوت عاشورایی، بصیرت عاشورایی» در اردبیل برگزار شد
حجت‌الاسلام ستوده گفت: با حضور قاریان، حافظان و اساتید در حوزه قرآن کریم کرسی «تلاوت عاشورایی، بصیرت عاشورایی» در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با حضور قاریان، حافظان و اساتید در حوزه قرآن کریم و قرائت قاریان برجسته استانی کرسی «تلاوت عاشورایی، بصیرت عاشورایی» در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 بقعه متبرکه استان اردبیل از ابتدای ماه محرم بیان کرد:‌ این ویژه برنامه تا پایان ماه صفر در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود و خدمات مختلفی در قالب این سوگواره به زائران و حاضران در این بقاع متبرکه ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از استفاده از ظرفیت 10 نفر از روحانیان اعزامی از قم در کنار روحانیان بومی استان در قالب این سوگواره خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه راه‌‌اندازی دسته‌جات عزاداری، برپایی تجمع‌های لبیک یا حسین(ع) و برپایی خیمه‌های معرفت است.

حجت‌الاسلام ستوده در مورد برنامه‌های اجرا شده در بقاع متبرکه استان در دهه نخست ماه محرم تصریح کرد:‌ برپایی تجمع لبیک یا حسین(ع)، برگزاری همایش احلی من العسل، همایش شیرخوارگان حسینی و برپایی نمایشگاه بوی سیب در این دهه در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اجرای امینانه نیات واقفان را از مهمترین برنامه‌ها در استان دانست و افزود: موقوفاتی که در راستای عزاداری و اطعام و احسان حسینی وقف شده است تلاش می‌کنیم تا در این ایام به نیات واقفان جامه عمل پوشانده و زمینه برای روضه‌خوانی و اطعام و احسان از محل این موقوفات را فراهم آوریم./1350/د102/ب1

ارسال نظرات