۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۲۰۱۵۰

«امان-نامه» منتشر شد/ میرجعفری: با کتاب دوباره متولد شدم

«امان-نامه» منتشر شد/ میرجعفری: با کتاب دوباره متولد شدم
تازه‌ترین اثر «اکبر میرجعفری» با عنوان «امان- نامه» به همت انتشارات «قو» همزمان با روزهای ماه محرم منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، تازه‌ترین اثر «اکبر میرجعفری» با عنوان «امان- نامه» به همت انتشارات «قو» همزمان با روز‌های ماه محرم منتشر شد.

مجموعه شعر عاشورایی «امان- نامه» در قالب نامه تنظیم شده است. در حقیقت «امان- نامه» شامل ۴۰ نامه است و برخی از نامه‌ها پیوست دارند که این پیوست‌ها در قالب شعر مطرح می‌شوند.

این شاعر معتقد است: «امان- نامه» کتاب خوبی است در عرصه شعر عاشورا؛ چون ۶ تن از نامداران ادبیات مذهبی و عاشورایی تمام آن را خوانده‌اند و مرا در شکل گیری این اثر کمک کرده‌اند. شکل و شمایل کتاب بکر است، این کتاب را به قدری دوست دارم که گویی با تولد آن دوباره متولد شده‌ام.

«امان- نامه» تنها کتاب بنده است که ظاهر آن از صفحه آرایی و طرح جلد منطبق با سلیقه‌ام است. شعر‌ها قالب نامه دارند هرچند برخی نامه‌ها پیوست دارند.

بخشی از فهرست کتاب عبارتند از: از حسین بن علی به زبان‌های زنده دنیا، از عبیدالله بن حر جعفی به حسین به علی (ع)، از طرماح بن عدی به حسین به علی بن ابی طالب، از اویس قرنی به طرماح بن عدی، از ما جماعتی که گریخته از سپاهیان عبیدالله به خبرگزاری‌های هزاره سوم و...

این گزارش اضافه می‌کند، بخش عمده شعر‌ها آزاد و سپید است، ولی چند نامه هم در قالب غزل هستند. نامه‌هایی که در مجموعه «امان-نامه» آمده، خطاب به شخصیت‌های حماسه عاشورا نگاشته شده یا نامه‌هایی هستند که شخصیت‌های حماسه عاشورا به آدم‌هایی که به فرهنگ عاشورا مربوط می‌شوند، نوشته‌اند. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات