۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۲۰۱۶۲

تلاش نتانیاهو برای تهدیدآمیز جلوه دادن ایران برای روسیه

تلاش نتانیاهو برای تهدیدآمیز جلوه دادن ایران برای روسیه
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به روسیه ضمن تکرار ادعاهایش علیه تهران، درباره آنچه «خطر ایران برای آینده روسیه» خواند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز به شهر گردشگری «سوچی» روسیه رفت و قرار است دیداری با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

وی قبل از دیدار با پوتین در گفت‌وگو با شبکه محلی «RBC» درباره آنچه «خطر ایران برای آینده روسیه» خواند، هشدار داد.

نتانیاهو مدعی شد: «بزرگترین شر همان اسلام شیعه رادیکال است که ایران آن را کنترل می‌کند، اسلامی که دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمله به خاورمیانه است».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «تهران با سلاح و ایدئولوژی، غرب و اسرائیل را هدف قرار خواهد، همین‌طور روسیه را».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه ایران را تهدیدی برای فرهنگ مشترک رژیم صهیونیستی و روسیه خواند و گفت در دیدارهایش با پوتین به وی گفته است که ایران یک «تهدید» است. وی همچنین مدعی شد که روابط ایران و روسیه نزدیک نشده است، بلکه دو کشور در موضوعاتی مشخص منافع مشترک پیدا کرده‌اند.

قرار است نتانیاهو با پوتین درباره وضعیت سوریه و ایران رایزنی داشته باشد. بر اساس گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، دو طرف درباره هماهنگی پیرامون پرواز جنگنده‌ها در آسمان سوریه صحبت خواهند کرد.

نتانیاهو پس از دیدار با پوتین، با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم دیدار خواهد کرد.

نتانیاهو هفته جاری در نمایشی تبلیغاتی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای کرد، ساعتی پس از این موضوع، احزاب معارض کابینه وی با صدور بیانیه‌هایی از این اقدام او انتقاد کرده و گفتند که نتانیاهو تلاش می‌کند از مسائل امنیتی برای کسب منافع شخصی سوء استفاده کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات