۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۲۰۱۶۸

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده الحاق کرانه باختری را محکوم کرد
رهبر حزب کارگر انگلیس وعده انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس امروز در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، «بنیامین نتانیاهو» حق ندارد درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تصمیم‌گیری کند.

کوربین تاکید کرد: «چنین کاری، اقدامی غیرقانونی، انکار حق مردم فلسطین برای داشتن حق تعیین سرنوشت و تهدیدی خطرناک برای فرصت [ایجاد] صلح و امنیت برای هردو مردم [ساکن این ناحیه] خواهد بود».

نتانیاهو روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌‌کند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازماند و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شد، در روزهای گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از کشورهای منطقه از این تصمیم نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس انتقاد کرده‌اند. گروه‌های فلسطینی نیز تاکید کرده‌اند که در برابر این تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به حقوق ملت فلسطین خواهند ایستاد.

بامداد پنج‌شنبه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از این وعده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات