۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۲۰۱۷۲
الحکیم:

کشورهای عربی و اسلامی موضع واحدی در مخالفت با رژیم صهیونیستی بگیرند

کشورهای عربی و اسلامی موضع واحدی در مخالفت با رژیم صهیونیستی بگیرند
رهبر جریان حکمت ملی عراق با تأکید بر لزوم اتخاذ موضع واحدی در برابر تجاوزارت صهیونیست‌ها، اعلام کرد که با این تجاوزات قاطعانه مخالف است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای چپاول و دست‌اندازی به اراضی جدید عربی در کرانه باختری و غور اردن را محکوم کرد.

در صفحه تلگرام الحکیم به نقل از وی آمده است که رهبر جریان حکمت ملی عراق، با این تلاش‌ها، به صورت قاطعانه مخالف است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق این تلاش‌ها را رویکردی در چارچوب گسترش اشغالگری‌ها در راستای نهادینه کردن سیاست تحمیل عمل انجام شده و اشغال اراضی بیشتر دانست.

وی از کشورهای اسلامی و عربی خواست تا در قبال آنچه رخ می‌دهد، سهل‌انگاری نکرده و موضعی یکپارچه‌ برای مخالفت با این تجاوزگری اتخاذ کنند.

سید عمار حکیم در پایان تاکید کرد که جامعه بین‌الملل اعم شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی این رفتارها را که خلاف عرف دیپلماتیک و میثاق‌های مورد اتفاق و تعهدات بین‌المللی است به شدت محکوم کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی 19 شهریور ماه جاری رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق می‌کند.

او با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات