۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۲۰۱۸۶

پیروزی حزب الله در حوزه انتخابیه «صور»

پیروزی حزب الله در حوزه انتخابیه «صور»
یک رسانه لبنانی از پیروزی نامزد حزب الله در حوزه انتخابیه شهر صور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت العهد به نقل از منابع خود نوشت: ریا الحسن وزیر کشور موضوع مجاز بودن انصراف از نامزدی در انتخابات پارلمانی خارجی از مهلت مقرر قانونی را مطرح کرد.

این اطلاعات حاکی است که وزیر کشور پیروزی شیخ حسن عزالدین نامزد حزب الله در حوزه انتخابیه صور را به اطلاع هیئت وزیران رسانده است و وزارت کشور رسما این پیروزی را اعلام خواهد کرد.

براساس این اطلاعات، شیخ حسن عزالدین توانست کرسی خالی حوزه انتخابیه صور را به خاطر نبود رقیب انتخاباتی از آن خود کند.

بشری الخلیل رقیب شیخ حسن عزالدین ششم آوریل در حوزه انتخابیه شهر صور از کارزار انتخاباتی کنار کشید و بر این اساس، تنها عزالدین باقی ماند که بر همین اساس نیز پیروز انتخابات به شمار می‌رود.

اما قانونی بودن کنار کشیدن بشری الخلیل از نامزدی انتخابات خارج از مهلت تعیین شده این سوال را مطرح کرد که آیا وی اساسا مجاز به کنار کشیدن بوده است یا اینکه باید با توجه به قوانین انتخابات به رقابت ادامه می‌داد.

حقوقدانان در پاسخ به این سوال گفتند که قانون انتخابات پارلمان شامل انتخابات میانه دوره ای نمی‌شود. ماده 50 قانون انتخابات پارلمان تاکید دارد که نامزد انتخابات باید کناره گیری خود را دستکم 45 روز قبل از زمان برگزاری انتخابات رسما به مراجع ذیربط اعلام کند و خارج از این مهلت نمی‌تواند کناره گیری کند.

این حقوقدانان افزودند: اما در خصوص انتخابات میاندوره ای، قانونگذار در ماده 43 به این امر اشاره ای نکرده است و در بند آخر این ماده آورده است که مهلت کناره گیری از انتخابات میاندوره ای دستکم 10 روز از زمان برگزاری انتخابات است و براین اساس وزارت کشور می‌تواند اعلام کند که شیخ عزالدین پیروز انتخابات است، زیرا تنها رقیب وی از انتخابات کناره گیری کرده است و وزارت کشور در موارد مشابه در انتخابات شهرداری ها نیز کناره گیری نامزدها چند ساعت قبل از زمان برگزاری انتخابات را قبول کرده بود./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات