۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۲۰۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بالاترین نقطه ایمان یقین است

بالاترین نقطه ایمان یقین است
حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه بالاترین نقطه ایمان یقین است، گفت: اطمینان بالاترین درجه بعد از ایمان و یقین است و اسلام پایین‌ترین درجه مسلمان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل پنجشنبه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، گفت: امام سجاد (ع) آموزه‌های خود را در قالب دعا برای مردم مطرح می‌کرد.

وی با اشاره به ترجمه‌ای از فراز‌های دعای بیستم امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه با عنوان دعای مکارم اخلاق، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، هدف بعثت من این است ک مکارم اخلاق را در جامعه به تمام و کمال برسانم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: آنچه درصدر اسلام موتور پیش ران حرکت پیامبراکرم (ص) شد مسأله اخلاق بود که مردم را شیفته خودش کرد، به طوریکه اگر مردم را دعوت به کفر می‌کرد آن‌ها کافرمی شدند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان اخلاق نیکو را لازمه افراد نماز خوان مسجدی دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل دین گریزی فرزندان، بداخلاقی پدر و مادر است چرا که پدر و مادری که اهل نماز و مسجد هستند باید خوش اخلاق باشند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به سه رکن اسلام و ایمان و یقین گفت: اطمینان بالاترین درجه بعد از ایمان و یقین است و اسلام پایین‌ترین درجه مسلمان است و باید تلاش کرد تا ایمان قوی داشت.

وی غیبت، مسخره کردن، سبک شمردن نماز، بی توجهی به احسان و انفاق به دیگران را از نشانه‌های ضعف ایمان برشمرد و افزود: با انجام هر کار خیری می‌توان در جهت تقویت ایمان تلاش کرد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان اینکه بالاتر از ایمان یقین است، افزود: بالاترین نقطه ایمان یقین است و یقین به این معنی است که هیچ شک و شبهه‌ای در وجود انسان نباشد تا به علم یقین و حق یقین برسد و این سه درجه‌ای است که برای یقین بیان شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات