۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۲۱۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

جامعه دوقطبی نمی تواند اقتدار خلق کند | آمریکا و نظام سلطه یزید زمانه است

جامعه دوقطبی نمی تواند اقتدار خلق کند | آمریکا و نظام سلطه یزید زمانه است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وجود بصیرت نافذ در جامعه چالش های مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی را از بین می برد، گفت: جامعه دو قطبی نمی تواند اقتدار خلق کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به پیام های جریان کربلا اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در طول چهل سال از منظومه فکری جریان عاشورا الگو گرفته است.

وی ادامه داد: منظومه فکری عاشورا بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می ریزد و مهم ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: عاشورا به صورت شفاف جنگ میان اسلام یزیدی و اسلام دین مدار، اخلاق مدار، عزت مدار و در یک کلمه اسلام ناب محمدی بود؛ این مدرسه عاشورا است که با درس استقامت و ایستادگی و بصیرت، فرهنگ مسلط امروز جوامع بشری را به یک فرهنگ انقلابی و مقاوم و پیروز تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب، نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران خواهد شد، اظهار داشت: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی تولد نمی یافت و از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی کردیم؛ همچنین امروز سوریه، عراف و لبنان و بحرین و یمن تولد نمی یافتند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است، ابراز کرد: این پدیده مولد هر سال با درخششی نو ظهور می کند و انوار فروزانش را بر جوامع انسانی می تابد؛ عاشورا به اذعان دانشمندان و صاحب نظران و متفکران بزرگ غربی و غیر مسلمان، بزرگ ترین پیروزی تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه موضوع اساسی کربلا، تربیت فرد و جامعه در تراز اسلام است، بیان کرد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم دعوت کردند، جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه طبق نظر اسلام شناسان، مورخان و صاحب نظران بزرگ دنیا، سیاست امام حسین(ع) در عاشورا مؤثرترین سیاست اتخاذ شده در تاریخ بشر است، مطرح کرد: امام حسین(ع) نشان دادند ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست؛ بدون تردید اگر این مدرسه عظیم نبود یمن قهرمان نمی توانست پنج سال در برابر استکبار جهانی مقاومت کند و هر روز برگ درخشان و زرینی خلق کند.

وی با بیان اینکه عاشورا به بشریت آموخت که بنای ستم هر چقدر هم عظیم باشد، بسیار سست و ضعیف است، تصریح کرد: استکبار جهانی بداند نگاه امت به پا خواسته در سراسر دنیای اسلام به دنیای استکبار، همان نگاه حسین بن علی بن ابی طالب(ع) نسبت به ظلم و بیدادگری است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قدرت جبهه مقاومت برگرفته از مدرسه عظیم عاشورا است، مطرح کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب این است که جامعه اسلامی و ایران اسلامی باید نماد یک جامعه عاشورایی بوده و همه آن نمادها را در ظرفیت خود به نمایش بگذارد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تشکر از دستگاه قضا برای تکریم خانواده آسیب دیده در حادثه اخیر خودسوزی گفت: امروز دستگاه قضا برای حل معضلات اجتماعی گام های جدیدی بر می دارد؛ همچنین از اقدامات اخیر دستگاه قضایی برای برخورد با فساد و ارتقای سطح سلامت جامعه تشکر دارم.

وی به پیام تربیتی و اخلاقی جریان عاشورا اشاره و بیان کرد: باید برای درک این پیام عاشورا به زندگانی نورانی حضرت عباس(ع)، حضرت زینب(س) و زهیر بن قین توجه کرد؛ این بزرگواران انسان هایی اند که تربیت یافته مدرسه قرآن کریم، پیامبر اعظم(ص) و عترت ایشان هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق روایات «بصیرت نافذ» و «استحکام در ایمان» دو ویژگی بازر حضرت عباس(ع) است، ادامه داد: جامعه بشری باید نافذالبصیره باشد، زیرا اگر بصیرت نبود امروز پیروزی های بزرگ در دستان قدرتمند ملت ایران قرار نداشت.

وی با تأکید بر اینکه وجود بصیرت نافذ در جامعه چالش های مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی را از بین می برد، گفت: امروز باید دانست که شهید حججی ها و مردان و زنان مقاوم در برابر تحریم های دشمن که همواره دشمنان را مأیوس ساخته اند از ثمرات بصیرت هستند؛ امروز همه ما باید همانند حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مرز بصیرت، ایمان و معرفت حرکت کنیم؛ انسانی که بصیرت و ایمان داشته باشند به فردی مجاهد تبدیل خواهد شد و باید دانست که مجاهدت تنها در سایه ولایت می تواند افتخار آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر عنصر امامت و امت وفادار نبود امروز جبهه مقاومت اسلامی قطعاً شکل نمی گرفت، عنوان کرد: جوانان و مدیران کشور باید قله رشد و تعالی را ببینند و خود را به آن نزدیک کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی های زهیر بن قین تأکید کرد: امروز ما نیازمند منطق و اخلاق و رفتاری هستیم که از عثمانی ها، حسینی بسازد؛ ما باید در مسیر جذب حداکثری و دفع حداقلی حرکت کنیم.

وی افزود: جامعه دوقطبی نمی تواند اقتدار خلق کند، بلکه همه باید در کنار رهبر صالح، شجاع، بصیر و مقتدر خود بایستیم و دست آنان که مقداری از انقلاب فاصله دارند را بفشاریم و رهایشان نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه خودبرتربینی سبب می شود انسان در تقریب دلها مؤثر نباشد، مطرح کرد: عاشورا یعنی ای عاشوراییان انسان تربیت کنید و با رفتار، اخلاق و منطق حسینی انسان ساز باشید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر ملت مسلمان در مقابل باطل فریاد برنیاورد با همان محشور خواهد شد،  گفت: ما باید با الگو گرفتن از جریان عاشورا در کنار حق و در مقابل باطل قرار بگیریم؛ امروز ملت مسلمان باید یزید زمانه را بشناسد و بداند یزید زمان، نظام سلطه و آمریکا است.

وی ادامه داد: امروز نظام سلطه و آمریکا هرچند رنگ باخته است، اما با رنگِ باخته، نگران مقاومت جبهه عاشورایی حق است؛ بن سلمان و بن خلیفه عروسک های نظام سلطه هستند و ما باید قلب فساد یعنی نظام سلطه را هدف قرار دهیم؛یکی از دلایل پیشرفت جبهه مقاومت نیز همین است که قلب فساد را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان ویژگی های حضرت زینب کبری(س) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: امروز نباید مسائل زنان در موضوع «ورود زنان به ورزشگاه ها» خلاصه شود؛ زنان جامعه باید در تراز این بانوی بزرگوار تربیت شوند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات