۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۰۲۲۱
خطیب نماز جمعه ساری:

ایستادگی و مقاومت مهم‌ترین درس مکتب عاشورا است

ایستادگی و مقاومت مهم‌ترین درس مکتب عاشورا است
حجت الاسلام یوسف پور، ایستادگی و مقاومت را مهم‌ترین درس مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: در مکتب حسینی باید با اقتدار در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستاد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، خطیب نماز جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با تسلیت سومین روز شهادت امام حسین (ع)، سید و سالار شهیدان الگوی آزادگی، شجاعت و ایثار معرفی کرد.
 
وی با بیان این که امام حسین (ع) برای حفظ دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، افزود: امروز نیز ما وظیفه داریم در برابر ظلم و استبداد زمانه با قدرت ایستادگی کنیم.
 
حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود به ولایت پذیری یاران امام حسین (ع) در حماسه کربلا اشاره کرد و گفت: امروز نیز راه پیروزی در برابر دشمنان مقاومت و تبعیت از ولایت و رهبری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، ایستادگی و مقاومت را مهم‌ترین درس مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: در مکتب حسینی باید با اقتدار در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستاد.
 
حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که آمریکا یزید زمانه است، خاطرنشان کرد: چهل سال است که ملت بزرگ ایران به تأسی از فرهنگ عاشورا در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستاده است.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان این که راه رسیدن به اقتدار و عزت حرکت در مسیر حسینی است، بیان داشت: اگر امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به چنین پیشرفت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده به دلیل حرکت کردن در مسیر نهضت حسینی است.
 
وی در ادامه سخنان خود به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در عزاداری حسینی اشاره کرد و با بیان این که فرهنگ حسینی موجب حفظ و تقویت انقلاب اسلامی شده است، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ ناب حسینی هر روز بیشتر در جامعه تقویت شود.
 
حجت الاسلام یوسف پور با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت عزاداری حسینی افزود: باید حرمت و شأن مراسم عزاداری حسینی حفظ شود و نباید با برخی اعمال ناشایست این جایگاه تضعیف شود./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات