۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۲۰۲۲۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دوقطبی سازی حربه تسلط بر جوامع است|رسانه های نزدیک دولت دست از آشوب بردارند

دوقطبی سازی حربه تسلط بر جوامع است|رسانه های نزدیک دولت دست از آشوب بردارند
استاد حوزه با بیان اینکه رییس جمهور رسانه های نزدیک به دولت را از آشوب پراکنی نهی کند، گفت: خفقان رسانه ای و عدم شایسته سالاری از پیامدهای دوقطبی سازی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به «مقدمات شهادت امام حسین(ع)» گفت: ریشه های جریان کربلا و مصائب اهل بیت(ع) را باید به طور کامل و عمیق مورد توجه قرار دهیم، زیرا این مسأله بسیاری از مسائل و شبهات را حل می کند.

وی با بیان اینکه عزاداری ها و اعتراضات به دشمنان امام حسین(ع) باید به ریشه های این مصائب نیز سرایت پیدا کند، ادامه داد: یکی از ریشه ها و مقدمات شهادت امام حسین(ع) جریان نفاقی بود که در زمان پیامبر اکرم(ص) به وجود آمد؛ شیعیان همواره باید نسبت به جریان نفاق توجه داشته باشند و به صورت هوشمندانه باید با آن برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مسأله نفاق و «دوقطبی سازی» باید بسیار مورد توجه جامعه به ویژه نمازگزاران جمعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اختلاف نظر مایه پیشرفت در جامعه است، اما اگر این مسأله به دو قطبی سازی تغییر یابد، جامعه را به تباهی می کشاند؛ این دوقطبی سازی در جامعه ما نیز وجود دارد و مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است.

وی به یک بام و دو هوای رییس جمهور در سخنرانی اخیر علیه «دو قطبی سازی» اشاره و تأکید کرد: جای تعجب است که رییس جمهور در یک سخنرانی در موضوع «زنان» دو قطبی سازی می کند و برای انتخابات آینده به دوقطبی چی ها گرا می دهد و در  همان سخنرانی علیه دو قطبی سازی نیز صحبت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه پیامدهای فضای دو قطبی در جامعه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: دو قطبی سازی سبب می شود خفقان رسانه ای در جامعه ایجاد شده و شایسته سالاری از بین برود؛ در فضای دو قطبی شفافیت ها را نمی توان مورد بررسی قرار داد و افراد برای همین با شفافیت مخالف می ورزند.

وی با بیان اینکه دوقطبی سازی حرکت جامعه را از مسیر تعالی و رشد منحرف می سازد، گفت: یکی دیگر از پیامدهای دو قطبی سازی «سکوت اهل علم و اندیشه در حوزه و دانشگاه» است، زیرا هر انتقادی به توهین و جناحی بودن تلقی می شود.

رییس مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه دیکتاتوری رسانه ای که ذیل دو قطبی سازی شکل می گیرد از دیکتاتوری پادشاهان بدتر است، دو قطبی سازی را یکی از حربه های صهیونیست ها برای سلطه بر جهان دانست و افزود: دو قطبی سازی موجب دیکتاتوری روانی می شود؛ خداوند لعنت کند کسانی را که به دو قطبی سازی دامن می زنند و مانع پیشرفت جامعه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه صهیونیست ها با استفاده از حربه دو قطبی سازی بر بسیاری از کشورهای بزرگ سلطه یافته اند، ابراز کرد: در فضای دوقطبی، بی بی سی چی ها با تبعیت از بی بی سی خبیث فرصت جولان می دهند و حقایق را می پوشانند؛ همچنین روی کار آمدن افراد نالایق و به حاشیه رفتن شایستگان نیز از دیگر پیامدهای دوقطبی سازی در جامعه است.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس، انتخابات پرتنشی نیست، اما به هر حال یکی از موقعیت هایی است که برخی می خواهند با سوء استفاده از آن دو قطبی سازی کنند؛ اگر انتخابات پیش رو در فضای سالم صورت نگرفته و کاندیداها سعی در تخریب همدیگر داشته باشند فرصت انتخابات صحیح از مردم گرفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: اگر انتخابات در فضای سالم صورت نگیرد، کسانی رأی می آورند که شایسته نیستند، همانند دموکراسی غربی که هر کسی رأی می آورد جزء صهیونیست ها است؛ کاندیداها باید با احترام به همدیگر طرح های خود را  مطرح کرده و همدیگر را تخریب نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امروز شورای نگهبان و دستگاه قضا باید با کسانی که دعوت به آشوب می کنند برخورد کنند، ابراز داشت: متأسفانه برخی رسانه های نزدیک به دولت آشوب پراکنی می کنند و پس از آن که آتشی وارد افکار عمومی کردند، آن خبر را پاک می کنند؛ این کار شاید به لحاظ قانونی ایرادی نداشته باشد، اما  با مروت و جوانمردی منافات دارد؛ رییس جمهور باید این گونه رسانه ها را نهی از منکر کند تا آرامش جامعه را فرا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی سازی حربه طواغیت برای تسلط بر جوامع است، گفت: طبق روایت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) گرایش جامعه به سوی سخن باطل و چشم پوشی آن بر فعل قبیح ضرر زننده از ریشه های قتل امام حسین(ع) است؛ جامعه ای که وصفش اینگونه باشد به جایی می رسد که اباعبدالله(ع) را به قتل می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند «اگر شما باطل را توهین می کردید و از مر حق کوتاه نمی آمدید کسانی بر شما مسلط نمی شدند که هزاران کشته بدهید تا آن ها را برطرف کنید»، بنابراین امروز شورای نگهبان در انتخابات ها نباید از مر حق کوتاه بیاید؛ شورای نگهبان باید قاطعانه با دروغ گویان برخورد کنند و به آنها کارت قرمز نشان دهد؛ به عنوان مثال در جایی که برخی به دروغ مطرح کردند «قرار است در پیاده رو ها دیوار کشیده شود» باید این کارت قرمز نشان داده می شد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروز متأسفانه خفقان رسانه ای به معروفی تبدیل شده است که نمی شود آن را نهی کرد؛ برخی دلسوزان نظام از ترس هوچی گرها و بی بی سی چی ها که جامعه را در خفقان رسانه ای فرو برده اند، سکوت پیشه می کنند؛ امروز برخی رسانه ها به روش بی بی سی خبیث برای برخی حاشیه درست می کنند و بعد از چند ماه می گویند «فلانی پرحاشیه».

وی یکی از ریشه های قتل امام حسین(ع) را خیانت فرمانداران و سرداران سپاه امام حسن مجتبی(ع) دانست و گفت: این افراد به بهانه صلح و آرامش موجب شدند صلح بر امام(ع) تحمیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: در دوران امام علی(ع) اشعث آتش مذاکره و کوتاه آمدن در مقابل دشمن را در جامعه انداخت و ابوموسی اشعری آن مذاکره شوم و احمقانه را انجام داد؛ این موضوع نیز یکی دیگر از ریشه های قتل امام حسین(ع) است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
جناب پناهیان البته تغافل فرموده اند که خود گرفتار اما ی خویش اند. یعنی در همین سخنرانی که از دوقطبی سازی بد می گویند و برای بانیانش، لعنت خدا آرزو می کنند، خود نیز در مواجهه با رئیس جمهور در خط مقدمِ یک قطب ایستاده اند و شمشیر سخن در کام می چرخانند. شاید این دوگانه گویی را برای خود و همقطبی هایشان، مصداق اختلاف می شمارند که به گفته جناب شان اختلاف نظر در جامعه اسلامی باعث برکت است اما گفته های دیگران که در قطب ایشان، دسته بندی نمی شوند را به این خوانش مستحق می دانند که اما دوقطبی کردن جامعه رفتار منافقانه است
2
0
روح خدا
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
خوب شما مشخصا مفهوم دو قطبی سازی را درک نکرده اید،
با این برداشتی که شما از این مفهوم دارید هر اختلاف نظری دو قطبی سازی است.
اختلاف در نظر و دیدگاه باعث تضارب آرا و اندیشه ورزی درباره یک موضوع یا مساله می شود که نتیجه اش کشف راهکارهای جدید و به روز است ولی دو قطبی سازی یعنی یا این یا آن، گزینه دیگری نیست، مجال فکر و نظر هم نیست. یعنی هر که با ما نیست علیه ماست.
این منطق جز پاشیدن بذر کینه در جامعه کاربرد دیگری ندارد.
برای همین دوقطبی سازها مستحق لعن الهی اند.