۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۲۳۲
آیت الله علم الهدی:

اخراج جان بولتون از کاخ سفید نشانه پیروزی منطق مقاومت است

اخراج جان بولتون از کاخ سفید نشانه پیروزی منطق مقاومت است
امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن حیرت‌زده و متحیر، کسی که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران و انقلاب ایران بوده، به‌عنوان عنصر ورشکسته‌ای بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 22 شهریورماه در حرم امام رضا (ع)، با اشاره به هدفمند بودن جریان اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: ایام اسارت اهل‌البیت (ع) است، اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا فصل دوم انقلاب کربلاست، آنچه باعث شد درگیری و زدوخورد نابرابر 30 هزار نفر و 105 نفر در روز عاشورا به‌صورت یک انقلاب و دگرگون‌سازی نه‌تنها یک جامعه بلکه جوامع فوق‌العاده تا امروز هرچه گسترده‌تر صورت بگیرد، فصل دوم انقلاب کربلا بود.

وی ادامه داد: در این اسارت، هم سیدالشهدا(ع) در برنامه انقلابی خودشان برای اسارت برنامه داشتند، اسارت یک جریان انفعالی نبود که برای اهل‌بیت(ع) پیش بیاید؛ اسارت از روز اول به‌ وسیله سیدالشهدا(ع) برنامه‌ریزی‌ شده بود. ابا هرم می‌گوید من با هزار سوار در رکاب شما هستم، حضرت او را نمی‌پسندند اما سحر هشتم ذی‌حجه در سرزمین منا دختربچه سه‌چهارساله را از خواب بیدار می‌کنند که دخترم، تو بیا با هم برویم کربلا، از کربلا برو کوفه، از کوفه به شام، نصف شب حرکت کن و در خرابه شام سه دفعه صدا بزن «بابا، بابا، بابا» سرت را به زمین بگذار، تو سرباز منی و به درد من می‌خوری.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی به برنامه لشکر عمر سعد برای استفاده از اسارت اهل‌بیت اشاره کرد و گفت: وقتی سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند، شب یازدهم عمر سعد همه فرماندهان را جمع کرد، به این‌ها گفت حسین (ع) و یارانش کشته شد، 84 زن و بچه اسیر هستند اما این‌ها اسیر جنگی نیستند، زن و بچه پیغمبر هستند، این‌طور نیست اسرا را بین شما تقسیم کنیم، ما برای این اسرا برنامه و نقشه داریم و برنامه‌مان این است که این‌ها را شهر به شهر بگردانیم، همه‌جا به دیگران نشان دهیم، جوری به ذلت بکشانیم که تبار خودشان را فراموش کنند.

وی افزود: هم دشمن و هم اهل‌بیت برای این اسارت برنامه داشتند اما دشمن در این برنامه شکست خورد؛ وقتی اهل‌بیت را وارد شام کردند، یزید یک روز را معین کرد فرماندهان عمر سعد گزارش کارشان را در کربلا بگویند و جایزه بگیرند. یکی از فرماندهان لشکرش در آن مراسم گفت ما بسیار تلاش کردیم اسرا گرسنه شوند و التماس کنند اما هرچه گرسنه‌تر می‌شدند، التماس نمی‌کردند.

«نترسیدن» و «مقاومت»، دو رمز پیروزی بر استکبار

وی به دو رمز پیروزی در مقابل طاغوت اشاره و تصریح کرد: آنچه رمز پیروزی اهل‌بیت (ع) و شکست دشمن در این برنامه بود، دو چیز بود، اولا آنان از قدرت و سلطه یزید نمی‌ترسیدند، بازوهای زینب را با طناب بستند به‌عنوان یک زن، به یزید خطاب می‌کند «ای یزید، عظمتت را ناچیز می‌دانم، تو پوچی» و دوم، «مقاومت»؛ دیدند مسؤولیت دارند و باید مقاومت کنند، مقاومت عامل دوم پیروزی برنامه سیدالشهدا (ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مقاومت اسرای کربلا را الگویی برای حرکت سیاسی امروز کشور دانست و گفت: امروز گرفتار این مسئله هستیم، چقدر برای امام حسین (ع) امسال گریه کردیم؟ چقدر برای عزیزان امام حسین (ع) اشک می‌ریزید؟ ما، ملت و سیاست ما باید دنبال این زن و بچه اسیر امام حسین (ع) راه بیفتند و در این موقعیت سیاسی امروز از آنان درس بگیرند. اول مسؤولین ما و بعد مردم حسینی ما، نباید قدرت دشمن چشم آنان را پر کند، دشمن تا اینجای قضیه شکست‌خورده است.

انسجام جریان مقاومت، محصول 40 سال ایستادگی است

وی خاطرنشان کرد: دشمن این‌همه تحریم و مبارزه کرد و دنیا را به سر ما ریخت، از این‌طرف، جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر، متحدتر و مقاوم‌تر شد، همه جریان مقاومت، حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشدالشعبی عراق و تمام جریان‌های مقاومت، پشت‌به‌پشت یکدیگر آمدند پشت سر رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: سید مقاومت، سید حسن نصرالله اعلام کرد امام مقاومت، رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران است، پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه منسجم شد. از آن‌طرف، جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر او بود، اعلام کرد در سال 2019، جشن پیروزی خودمان را با همدستانمان در تهران خواهیم گرفت و نظام جمهوری اسلامی براندازی شده است اما او را مثل یک سگ دمش را گرفتند و از کاخ سفید بیرون انداختند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: دشمن حیرت‌زده و متحیر، کسی که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران و انقلاب ایران بوده، به‌عنوان عنصر ورشکسته‌ای که همه نقشه‌هایش علیه ایران، آمریکا را ذلیل کرده، بیرون کردند و از آن‌طرف سید مقاومت اعلام کرد مقاومت پشت سر رهبری ایران ایستاده و رهبری ایران، امام مقاومت در ایران است.

آیت الله علم الهدی موقعیت امروز کشور را نتیجه ایستادگی مردم دانست و اظهار کرد: ثمره و نتیجه 40 سال ایستادن، قدرت دشمن ندیدن، قدرت در چشم شما کوچک آمدن، به فرموده امام که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، به‌عنوان اصل اعتقادی در فکر و ذهن شما جای گرفت، همان ویژگی که اهل‌بیت داشتند و به یزید گفتند عظمتت را کوچک شمردم، از طرفی مقاومتی که شما در برابر همه توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکایی انجام دادید، 40 سال گفتید «مرگ بر آمریکا»، ثمره و نتیجه‌اش عزت امروز اسلام و انقلابی شما و شکست دشمن شما در عرصه عاشورای امام حسین (ع) شد./861/د102/ب1

ارسال نظرات