۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۰۲۴۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برخی «بی‌خبران سیاسی» بین آمریکا و اروپا تفاوت قائل هستند

برخی «بی‌خبران سیاسی» بین آمریکا و اروپا تفاوت قائل هستند
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: برخی «بی‌خبران سیاسی» بین آمریکا و اروپا تفاوت قائل هستند و گمان می‌کنند مشکلات کشور با مذاکره حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: جا دارد خداوند را برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شکرگزاری کنیم. مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سراسر کشور و دیگر کشورها برگزار شد و شاهدیم هر سال عظمت حضور مردم در این مراسم بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین (ع) به همه اهل عالم تعلق دارد، تصریح کرد: اقشار مختلف، مذاهب گوناگون و فِرق متنوع پای کار امام حسین (ع) آمدند و ابراز محبت کردند و ان‌شاءالله شاهد باشیم این برنامه ها هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از فعالیت های ائمه جمعه، ائمه جماعت، وعاظ و مداحان در ایام محرم، خاطرنشان کرد: توفیق داشتم در هیئت های سطح شهر حضور پیدا کردم و حقیقتاً مطالب نورانی، عالمانه و حکیمانه ای ارائه می شد که بسیار حائز اهمیت و راهگشاست.

امام جمعه قزوین ادامه داد: هیئت های مذهبی نظم بسیار خوبی داشتند و نسبت به گذشته نظم بیشتری را شاهد بودیم و این موضوع بسیار اثرگذار است. امسال نماز روز تاسوعا به جماعت اقامه شد و در نماز عاشورا نیز حضور باشکوهی را شاهد بودیم، اگر چه عزیزانی برای بهتر شدن کار، انتقادات و پیشنهاداتی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امریکایی ها در مسائل مختلف با نگاه به عملکرد مسئولان ما به دنبال این هستند که ببینند مسئولان ایرانی رفتاری سست و سازشکارانه دارند یا با قدرت و محکم در برابر آنها ایستاده اند، غربی ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند تا در این محیط امن به غارت و چپاول و ثروت اندوزی مشغول شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دشمن اگر بداند و درک کند که ایران اسلامی شیطنت و نگاه خصمانه و سلطه طلبی و غارت طلبی آنها را به خوبی متوجه است و وعده و وعیدهای ساده لوحانه آنها را در مذاکرات نمی پذیرد حتما عقب نشینی خواهد کرد. امام راحل در سال ۴۲ فرمودند امریکا از شوروی بدتر و شوروی از انگلیس بدتر و انگلیس از فرانسه بدتر و همه از یکدیگر پلیدتر هستند و ما باید این دشمنان اسلام و انقلاب را خوب بشناسیم.

وی ادامه داد: آنهایی که بین امریکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بی خبری سیاسی و بین المللی به سر می برند و ساده لوح و ساده اندیش هستند و درک سیاسی و دینی درستی از اتفاقات ندارند. زمانی که دین به ما می گوید دشمن از اینکه به شما شری برسد خوشحال شده و اگر به شما خیری برسد ناراحت می شود یعنی با همین دستور دین تکلیف ما مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: عده ای نه دین را می فهمند نه متوجه سیاست هستند، افرادی که هنوز گمان می کنند باید با امریکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن این افراد کور و کر و لال هستند زیرا هیچ زمانی از زبان آنها جملاتی نشنیدیم که دشمن دچار ترس و هراس شود.

وی سالروز درگذشت استاد شهریار را تسلیت گفت و افزود: مرحوم شهریار استادی مؤمن و اهل بیتی بود که با شعرهای دلنشین خود درباره ائمه اطهار (ع)، جان تازه ای به شعر آئینی داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: اهل بیت امام حسین (ع) و بازماندگان کربلا پس از سه روز زندانی شدن در کوفه، به سمت شام حرکت کردند و از آن پس شاهد نقش آفرینی بیشتر امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) بودیم.

ارسال نظرات