۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۰۲۵۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

دستاورد انفاق ثبات قدم در مسیر دینداری است

دستاورد انفاق ثبات قدم در مسیر دینداری است
حجت الاسلام شاه فضل انفاق را سبب افزایش ایمان دانست و گفت: خداوند در قرآن می فرماید، یکی از آثار انفاق ثبات قدم در مسیر دینداری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل جمعه شنبه شب در چهاردهم ماه محرم و در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، در ادامه بحث دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع)، گفت: امام سجاد (ع) از خداوند می‌خواهد تا ایمان او را به کامل‌ترین درجات ایمان برساند.

وی افزود: مهمترین کاری که در دنیا داریم همین افزایش ایمان است و چنانچه انسان از سواد لازم برخودار نباشد و پست و مقام آنچنانی و مال و ثروت زیادی نداشت، اما ایمان انسان افزایش داشت و کامل بود این انسان برترین و ثروتمندترین انسان دنیا خواهد بود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مال و ثروت و پست و مقام و شهرت برای انسان ماندگار نیست، اما آنچه برایش ماندگار است ایمان است و شکل و قیافه انسان در روز قیامت نیز متناسب با شکل و قیافه دنیای انسان نیست بلکه متناسب با ایمان انسان است.

وی ایمان را یکی از ملاک‌های قیافه انسان در روز قیامت دانست و ابراز کرد: مهمترین کار انسان در دنیا افزایش ایمان است و بدبخت کسی است که هرچقدر به او عمر او اضافه شود از ایمانش کم شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند به انسان تذکر داده است به هر میزان که به ایمان اش اضافه می‌شود مراقب ایمان خود باشد و این افتخار بزرگی برای سالمندانی است که هر چقدر به عمرشان اضافه می‌شود به ایمان شان هم اضافه می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل انفاق را سبب افزایش ایمان دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، یکی از آثار انفاق ثبات قدم در مسیر دینداری است و سبب افزایش ایمان است.

وی همچنین از ذکر به عنوان افزایش دهنده ایمان نام برد و اضافه کرد: خداوند در قرآن در هیچ مواردی به کثرت کار سفارش نکرده است و درباره انفاق نیز به کم و زیاد آن سفارش نشده است، از این رو در انفاق باید اعتدال داشت، اما برای تنها چیزی که حد و مرزی تعیین نشده است ذکر است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: با ذکر الهی نه تنها قلب انسان به آرامش می‌رسد بلکه به درجه اطمینان می‌رسد و این در حالی است که ذکر در دوحالت لسانی و قلبی است، گاهی ذکر قلبی است و لسانی نیست و گاهی نیز ذکر لسانی است و قلبی نیست، اما بهترین ذکر آن است که هم قلبی و هم لسانی باشد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: بالاترین ذکری که از ذکر قلبی و لسانی بالاتر است ذکری است که بدون اینکه حرفی به زبان آورده شود انسان همه وجود خود را در محضر خدا ببیند و هرکاری انجام می‌دهد خودش را در محضر خدا بداند./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات