۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۰۲۵۸
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه:

روش بی بی سی سلب تفکر از مخاطب برای بهره برداری از هیجانات منفی است

روش بی بی سی سلب تفکر از مخاطب برای بهره برداری از هیجانات منفی است
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بی‌بی سی با سلب تفکر از مخاطبان از هیجانات منفی آنان بهره برداری می کند، گفت: اندیشه ها در اسارت رسانه ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم الحرام در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: امروز اندیشه ها در اسارت رسانه ها هستند.

وی با بیان اینکه امروزه رسانه ها از فنون رسانه ای برای اداره افکار عمومی بهره می برند، ادامه داد: امروز کسی بر خباثت دولت های صهیونیستی، انگلیسی، آمریکایی و برخی از کشورهای اروپایی تردید ندارد و مردم غرب خوب می دانند که دولت های آنان مردمی و نمایندگان حقیقی ملت ها نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به تظاهرات هفتگی فرانسویان، ابراز کرد: امروز مردم فرانسه با راه اندازی تظاهرات خواستار برکناری مکرون هستند و هیچ راه حل جایگزینی هم ندارند و دیگر نمی توانند مکرون را تحمل کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه روش بی‌بی سی در اداره افکار عمومی یک روش منحط است، گفت: امروز خود اروپائیان می دانند که بی‌بی سی رسانه ای دروغگو است از این رو زیاد به آن نگاه نمی کنند؛ اگر رسانه های داخلی ما بخواهند سالم باشند نباید عملکردشان مثل بی‌بی سی باشد و لقب بی‌بی سی‌چی را به خود اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان و رسانه ها نباید در انتقال معارف دین و حقایق سیاسی و اجتماعی ضعیف عمل کنند، اظهار داشت: انتقال دین باید به درستی انجام شود؛ امروز روشنگری در زمینه عملیات جنگ روانی بی‌بی سی برای تغییر افکار و اذهان عمومی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان لازمه اصلاح مدیریت را تنها در گرو ترک بازی های رسانه ای بیان کرد و گفت: بی‌بی سی هرگز در برنامه های خودش به موضوعات کلیدی مثل دلیل قدرتمند شدن ایران و اینکه چرا آمریکا روز به روز در حال ضعیف شدن است، نمی پردازد؛ زیرا این موضوعات انسان ها را وادار به فکر کردن می کند در حالی که هدف بی‌بی سی سلب تفکر از ملت ها است.

وی با بیان اینکه علما امروز دغدغه تبلیغ ندارند بلکه مهمترین دغدغه آنان توجه به صحت کلام است، اظهار داشت: متاسفانه امروز در حوزه های علمیه به دانش تبلیغ دین کمتر توجه می شود و یا بهتر است بگویم اصلا توجه نمی شود برای همین ما در دانش تبلیغ ضعیف هستیم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: امروز از حوزه علمیه بپرسند برای معرفی خداوند در سال اول ابتدایی باید چه گفت و در سال دوم چگونه باید خداوند را معرفی کرد محتوایی برای ارائه ندارند؛ دشمن با عملیات روانی و استهزاء دینداران قصد نابود کردن اعتقادات آنان را دارند از این رو شناخت فنون دشمن و چگونگی مقابله با آن لازم و ضرورتی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: در بیان پیام تنها توجه به صحت آن کافی نیست بلکه به اثر آن نیز باید توجه شود تا انسان ها بتوانند بازگشت به خویشتن داشته باشند؛ بنابراین کسی حق ندارد دیگری را تغییر دهد و یا با تحمیل خواسته خود دیگران را مرعوب کرده و آنان را نسبت به سایرین بدبین و متنفر کند.

وی آشکار شدن حق را چیزی غیر از فریب و نیرنگ دانست و اظهار داشت: پیام باید انسان ها را به تفکر وادار کند در حالی که بی‌بی سی در انتقال پیام، فکر کردن را از مخاطبان سلب و آنان را دچار هیجانات کاذب می کند برای همین است که بعد از انتخابات برخی مردم می گویند چرا ما این نماینده را انتخاب کردیم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه خاطرنشان کرد: روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سخن از دوقطبی کردن و عملکرد رییس جمهور داشتم که بعد از این سخنرانی تماس ها آغاز شد و گفته شد که چرا این حرف ها را زدید شما باید به مردم آرامش بدهید الان بی‌بی سی برای شما یک برنامه مخصوص گذاشته است؛ بی‌بی سی همان فهرست هایی را درباره من گفته بود که مسؤولان خودمان می گویند بعد همین مسؤولان می گویند ما رسانه نداریم!/813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات