۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۲۰۲۵۹

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه کشور در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته از دولتمردان خواستند در حوزه سیاست خارجی با چشم باز حرکت کنند و فریب چراغ سبز مذاکره را نخورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور، برپایی پر شور و باشکوه عزاداری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم را یکی از نعمت های الهی دانستند که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است و می توان ایستادگی و مقاومت را مهم‌ترین درس مکتب عاشورا عنوان کرد.

 

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

 

امام جمعه موقت تهران:

جامعه دوقطبی نمی تواند اقتدار خلق کند | آمریکا و نظام سلطه یزید زمانه است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه وجود بصیرت نافذ در جامعه چالش های مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی را از بین می برد، گفت: جامعه دو قطبی نمی تواند اقتدار خلق کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب، نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران خواهد شد، اظهار داشت: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی تولد نمی یافت و از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی کردیم؛ همچنین امروز سوریه، عراف و لبنان و بحرین و یمن تولد نمی یافتند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه قم:

دولتمردان با چشم باز حرکت کنند | فریب مذاکره را نمی خوریم و تسلیم نمی شویم

امام جمعه قم با بیان اینکه دولتمردان باید در حوزه سیاست خارجی با چشم باز حرکت کند، گفت: ایران فریب چراغ سبز مذاکره را نمی خورد و تسلیم دشمنی ها و فشارها هم نمی شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام ماه ها معطل کردند و وعده های دروغین و پوشالی دادند، گفت: اروپایی ها ماه ها وعده سرخرمن دادند و پای هیچ عهدی نایستادند، راه مذاکره باز است اما نیاز به هوشمندی دارد، مسؤولان و دولت گام های کاهش تعهدات را درست برداشتند اما کافی نیست، در برابر غربی ها نباید فریب خورد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه مشهد:

اسیران کربلا رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب بودند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اسارت اهل بیت تنها کتک خوردن، تشنگی و گشنگی نبود بلکه حرکت رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب و دگرگون سازی بود.

وی حضور زن و کودک در عاشورا را با هدف و برنامه دانست و اظهار کرد: هم امام حسین(ع) برای همراه داشتن 84 زن و بچه در کربلا و هم عمر سعد برای شکنجه و اذیت و آزار اهل بیت سیدالشهدا(ع) برنامه داشتند، هر کدام از اهل بیت امام حسین(ع) از زن و کودک رسالت و دستورالعملی داشتند و اهل بیت حضرت برنامه دشمن را شکست دادند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه تبریز:

انتقاد از وضعیت مقبرةالشعرا تا حذف نام شهدا در اماکن عمومی تبریز

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: اخیراً کلمه شهید را از کوچه، بازار، خیابان‌ها، موسسات دینی، بانک‌ها و میادین ورزشی برمی‌دارند و فقط نام شهید را می‌نویسند.

وی بخش دیگر صحبت‌های سید حسن نصرالله را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قلب و جوهره محور مقاومت است و حتی ایشان خطاب به رهبری گفتند که ای سید، ای فرزند زهرا، ای فرزند حسین ما در مقابله با اسرائیل و آمریکا شما را تنها نخواهیم گذاشت. 

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:

بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر بیکاری است
 
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برخی آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بیکاری است، اضافه کرد: مناطق سیل زده نیازمند بازگشت آرامش کامل هستند، ضمن تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته مسؤولان دولتی و نیرو‌های جهادی باید خود را برای ترسالی امسال مهیا کنیم.
 
وی ادامه داد: برای حضور نیرو‌های غیربومی، ظرفیت‌ها و تمهیداتی بسیاری فراهم می‌شود، اما در استان، در صورت استخدام جوانان هیچ گونه هزینه اضافی از سوی دولتمردان هزینه نمی‌شود.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
 
امام جمعه اصفهان:
 
جبهه مقاومت عامل هراس رژیم صهیونیستی است
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه تقویت جبهه مقاومت به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی است، گفت: قدرت و اقتدار جبهه مقاومت سبب هراس رژیم صهیونیستی گشته است.
 

وی در استان اصفهان با اشاره به تقویت جبهه مقاومت در منطقه و تجهیز آن از سوی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تقویت جبهه مقاومت به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخته و اقتدار و قدرت جبهه مقاومت باعث هراس رژیم صهیونیستی شده است، امروز شاهد هستیم در لبنان نیروی تابع ولایت فقیه شکل گرفته است که توانمندی و قدرت بالایی دارد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه کاشان:

مواضع قاطعانه سید حسن نصرالله برگرفته از فرمایشات رهبری است

آیت الله نمازی گفت: مواضع قاطعانه نصرالله برگرفته از فرمایشات رهبری است که می‌فرماید، اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند طی دوساعت تل آیو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

وی افزود: همه ساله با برگزاری مراسم عزاداری محرم و عاشورا امواج خروشان حادثه عاشورا مرز‌ها در می‌نوردد و امروز واقعه کربلا و عاشورا از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند از پیشرفت و نفوذ عاشورا و کربلا به سراسر دنیا جلوگیری کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

 

امام جمعه موقت ساری:

ایستادگی و مقاومت مهم‌ترین درس مکتب عاشورا است

 حجت الاسلام یوسف پور، ایستادگی و مقاومت را مهم‌ترین درس مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: در مکتب حسینی باید با اقتدار در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستاد.
 
حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود به ولایت پذیری یاران امام حسین (ع) در حماسه کربلا اشاره کرد و گفت: امروز نیز راه پیروزی در برابر دشمنان مقاومت و تبعیت از ولایت و رهبری است.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
 
امام جمعه موقت سمنان:

آمریکا منتظر شکست نهایی باشد| خلأهای قانونی مبارزه با فساد اقتصادی رفع شود
 
امام جمعه موقت سمنان گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین لازم خلأهای قانونی برای مبارزه جدی قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی را رفع کند.
 
وی برخی مفاسد اقتصادی، اختلاس‌ها و سوء مدیریت‌های همسو با سیاست‌های دشمنان در داخل کشور را تروریسم اقتصادی داخلی نامید و گفت: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌های ظالمانه شیطان بزرگ و متحدانش است، اما باید گفت بسیاری از مشکلات نیز ناشی از این سوء مدیریت‌ها در بخش‌های مختلف است.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
 
امام جمعه موقت شهرکرد:

گریه بر امام حسین روح انسان را شاد می کند
 
حجت الاسلام فاطمی گفت: مجالس اهل بیت روح را تقویت می ‌کند و هر که در این مجالس بیشتر گریه کند به جای آنکه افسرده شود شادتر می ‌شود.
 
خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه از دولتمردان توقع داریم ارزش‌های دین و اسلام پاس داشته شود، افزود: تاکنون هیچ جامعه‌ای با لهو و لعب اصلاح نشده و به سمت خوبی‌ها و اصلاح حرکت نکرده است.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
در پایان گفتنی است ائمه جمعه سراسر کشور از دولتمردان خواستند در حوزه سیاست خارجی با چشم باز حرکت کنند و فریب چراغ سبز مذاکره را نخورند./1325/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات