۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۲۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خبر داد؛

رونمایی از متون جدید دروس سطح یک حوزه های علمیه

رونمایی از متون جدید دروس سطح یک حوزه های علمیه
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از رونمایی متون جدید دروس حوزه های علمیه خبر داد و گفت: در برنامه و تدوین متون به اختلاف سطوح علمی ورودی ها توجه جدی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه که صبح امروز در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات آموزشی صورت گرفته در سال های گذشته پرداخت و گفت: برنامه جدید آموزش سطح یک حوزه ها در حال طی کردن پنجمین سال خود بوده و دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: سطح یک جاری که مدت شش سال طول می کشد در این برنامه پنج ساله دیده شده و اجرایی هم شده است؛ متناسب با مأموریت های حوزه و نظام، همه متون سطح یک را بازنگری کرده و یا تولید کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از رونمایی متون جدید دروس حوزه های علمیه خبر داد و بیان کرد: در برنامه و تدوین متون به اختلاف سطوح علمی ورودی ها توجه جدی شده است و ساعات تخصیصی برای هر درس متناسب با سطوح مختلف علمی دیده شده و در آن نظام وارگی و سیر منطقی و چینش علمی رعایت شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه توجه بسیاری به تفسیر قرآن کریم و احادیث و ادعیه و زیارات در متون جدید شده است، ابراز کرد: بیش از 8 هزار بار در 29 متن تولید شده از آیات قرآن کریم استفاده شده است؛ در راستای حرکت به سوی تعالی و ارتقای علمی و تربیتی طلاب این کار را انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار حدیث از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) وارد متون درسی جدید شده است، بیان کرد: همچنین 128 ساعت دروس اقتضائی نیز به دروس موجود افزوده شده است؛ به عنوان مثال در یک منطقه که شبهات وهابیت وجود دارد، متناسب با شرایط دروسی در همان راستا اضافه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه به موضوعات ولایت فقیه، نظام اسلامی، دفاع مقدس و درس اخلاق نیز از سایر ویژگی های برنامه جدید حوزه های علمیه است.

معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور مطرح کرد: 248 مدرسه در سراسر کشور امروز زیر بار برنامه جدید حوزه های علمیه هستند؛ برای برنامه جاری حوزه در سطح یک نیز کتاب های بدیل معرفی شده است و هم اکنون در حال اجرا است.

وی تدوین و تصویب درخت واره دانشی حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: قرآن، حدیث، کلام اسلامی، ادیان و فرق و مذاهب، منطق و فلسفه، علوم انسانی اسلامی، فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی و فقه و اصول از جمله سرشاخه های این درختواره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان یادآور شد: اصلاح برخی فرایندها، معرفی بیش از 300 استاد ممتحن شفاهی برای سراسر کشور، تسهیل روند امتحان شفاهی، راه اندازی 32 درس رسمی خارج در سراسر کشور و گسترش اردوهای آموزشی تابستانه نیز از سایر اقداماتی است که در سال گذشته تحصیلی صورت گرفته است./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
قوام حوزه به علم و عمل و اخلاقیات است و در غیر این صورت باید اطمینان داشته باشیم که از هویت طلبگی و هویت حوزوی خودمان به صورت کامل فاصله گرفته ایم و باید به دنبال اصلاح باشیم.
0
0