۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۰۲۷۰
آیت الله بوشهری:

حوزویان در مقام پاسخگویی به شبهات عزم خود را جزم کنند

حوزویان در مقام پاسخگویی به شبهات عزم خود را جزم کنند
دبیر شورای عالی حوزه با بیان این که طلاب باید در فراگیری درس و بحث کوشا باشند، از حوزویان خواست عزم خود را در پاسخ به شبهات جزم کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آغاز سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه را به مراجع تقلید، اساتید و طلاب تبریک گفت و از مراجع تقلید به عنوان استوانه های علمی حوزه ها یاد کرد.

وی گفت: با شروع سال تحصیلی رسالت و مسؤولیت طلاب حوزه های علمیه آغاز می شود، امروز نیاز جامعه ما چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها به آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) فراوان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که طلاب باید در فراگیری درس و بحث کوشا باشند و مطالعات خود را غنی کنند، اظهار داشت: حوزویان باید در مقام پاسخ به شبهات عزم خود را جزم کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما همتی بزرگ از نظر خود آغاز کردند تا در فضای جوامع دینی و اسلامی شبهه افکنی کنند، طلاب سر سفره اهل بیت(ع) نشستند و باید خود را برای مواجه شدن با این شبهات و واکسینه کردن جامعه در برابر این حجم از شبهات آماده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که طلاب باید به معنویت و اخلاق به صورت ویژه اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: اگر طلاب حوزه های علمیه مجهز به تربیت، اخلاق و معنویت باشند تأثیرگذاری آنها در فضای جامعه قطعا بیشتر خواهد بود.

وی در بخش پایانی گفت وگو با رسا توصیه هایی اخلاقی خطاب به طلاب علوم دینی ارائه و عنوان کرد: عمر زود سپر می شود و هنر طلاب باید قدردانی از عمر و استفاده از فرصت ها باشد. /998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات