۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۲۹۲
با حضور مردم شهیدپرور مشگین شهر؛

یادواره شهدای والامقام روستاهای شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد

یادواره شهدای والامقام روستاهای شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد
همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یادواره شهدای والامقام روستاهای «علمدار» و «قره درویش» از توابع شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای معظم یادواره شهدای والامقام روستای «قره درویش» و «علمدار» از توابع شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

مدیرکل اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در یادواره شهدای روستای قره‌دوریش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تسلیت ایام محرم الحرام اظهار داشت: ایام محرم و عاشورا بزرگترین مکتب انسان‌ساز است.

ذکی‌الله خوشبخت بیان کرد: تلاش دشمن برای غفلت جوانان از پیام عاشوراست و نفوذ فرهنگی دشمن در راستای غفلت جوانان از پیام عاشورا و سست کردن پایه‌های دینی در جامعه بوده و حضور جوانان در یادواره‌های شهدا و مراسم عزاداری ماه محرم به نوعی تجدید عهد و میثاق با خاندان عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که به هر نوع در دستگاه حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) تلاش کند نزد خداوند متعال اجر و پاداش دارد، افزود: امروز هدف دشمن آن است که از پیام عاشورا غافل شویم و با مشغول شدن به عزاداری صرف از اقامه نماز اول وقت و ایستادگی در مقابل ظلم که نمونه‌هایی از پیام عاشوراست غفلت کنیم.

مدیرکل اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با تاکید بر تلاش برای تحقق اهداف قیام عاشورا تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بزرگ قیام عاشورا بود که باید همگان نسبت به آن متعهد باشیم.

خوشبخت با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان در دسته‌جات عزاداری امام حسین(ع) و حراست از فرهنگ بزرگ عاشورا اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و باید مدیریت‌های کلان کشور در اجرای هر چه بهتر آن تلاش کنند.

یادواره شهدای والامقام روستاهای «قره درویش» و «علمدار» با حضور گسترده اهالی شهیدپرور و انقلابی روستا، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان اداری برگزار شد که مداحی و سینه‌زنی و پخش کلیپ شهید و شهادت از برنامه‌های اجرا شده در این یادواره‌ها بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات