۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۲۰۲۹۵
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

وقف ۳ میلیاردی برای روضه خوانی و جشن میلاد امام حسن در اردهال کاشان

وقف ۳ میلیاردی برای روضه خوانی و جشن میلاد امام حسن در اردهال کاشان
حجت الاسلام توسلی از وقف شش دانگ یک منزل مسکونی از سوی واقف خیراندیش برای روضه خوانی و جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد اردهال کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام اصغر توسلی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: با وقف شش دانگ یک منزل مسکونی از سوی واقف خیراندیش مشهد اردهال کاشان نخستین وقف در ماه محرم و ششمین وقف سال جاری در شهرستان کاشان به ثبت رسید.

وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و در روز عاشورای آن حضرت واقف خیر اندیش حاج نصرت الله قاسم زاده نخستین وقف در ماه محرم امسال و ششمین وقف در شهرستان کاشان در سال جاری را به ثبت رسانید.

حجت الاسلام توسلی ادامه داد: این واقف خیر اندیش همگی و تمامیت ششدانگ منزل مسکونی خود در دو طبقه، طبقه همکف شامل سه باب مغازه به مساحت ۸۱ متر مربع و طبقه دوم ۱۱۰ متر مربع با کاربری مسکونی در روستای باریکرسف مشهد اردهال کاشان را برای همیشه وقف کرد.

به گفته وی این واقف خیراندیش درآمد همه ساله موقوفه را برای مصارف سوگواری حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر و همچنین مصارف جشن میلاد آن حضرت در نیمه ماه مبارک رمضان در روستای باریکرسف را وقف کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان بیان کرد: در وقف نامه مذکور ذکر کرده است در صورت درآمد مازاد سالانه از مصارف اعلام شده، عواید مازاد همه ساله در راستای اهداف بنیاد خیریه قاسم زاده به نیت امام حسن مجتبی (ع) به مصرف کمک به ازدواج جوانان و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و اکرام ایتام روستای باریکرسف برسد.

حجت الاسلام توسلی ارزش ریالی این موقوفه را حدود ۳ میلیارد ریال ارزیابی اعلام کرد و یادآور شد: تا زمان حیات واقف، تولیت موقوفه با خود ایشان و پس از فوت، تولیت با فرزند ارشد ذکور این واقف خیراندیش خواهد بود.

وی ابراز کرد: این واقف خیر اندیش اهل روستای باریکرسف مشهد اردهال کاشان، سابقه طولانی در فعالیت‌های خیر و عام المنفعه به ویژه در منطقه اردهال کاشان دارد که می‌توان به احداث و وقف یک باب مسجد و حسینیه فاطمه الزهرا (س) به همراه با ۱۴ باب اتاق زائر سرا در آستان مقدس امامزاده نورالهدی (ع) مشهد اردهال با ارزشی بیش از سه میلیارد ریال در سال ۹۱ اشاره کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان افزود: این موقوفه با شماره ۱۰۲۲۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان در حال حاضر دارای با ۲ هزار ۳۱۳ موقوفه و ۸ هزار و ۷۲۵ رقبه وقف شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات