۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۳۰۶

مردم یزد میزبان گردشگران ۲۷ کشور در مراسم‌های عزاداری بودند

مردم یزد میزبان گردشگران ۲۷ کشور در مراسم‌های عزاداری بودند
رشد قابل توجه گردشگری مذهبی در یزد سبب شده که بیش از ۱۲۰۰ گردشگر از ۲۷ کشور دنیا در مراسم عزاداری یزد حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از ویژگی‌های بسیار بارز عزاداری‌های امسال یزد، تعداد گردشگرانی بود که یزد را مقصد سفر خود قرار داده بودند تا بتوانند از نزدیک عزاداری‌های منحصر به فرد مردم این شهر و استان را مشاهده کنند.

گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور و جهان به یزد سفر کرده بودند تا بتوانند مراسم‌هایی که آوازه آن را بارها شنیده و یا از تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌های آن را مشاهده کرده بودند را از نزدیک ببینند.

نکته قابل توجه در ارتباط با حضور گردشگران خارجی در این ایام وجود داشت این بود که برخی از گردشگران تنها با هدف حضور در این مراسم‌ها از کشور خود به ایران سفر کرده بودند و در این بین هم فقط یزد را مقصد سفر خود قرار دادند.

از جمله این گردشگران، توریست آمریکایی بود که امسال برای چهارمین سال متوالی در مراسم عزاداری یزد حضور پیدا کرده بود و معتقد بود که اگر بتواند دوست دارد سال‌های بعد هم در این مراسم شرکت کند.

وی در ارتباط با دلیل حضور خود در این مراسم به خبرنگار تسینم در یزد اظهار داشت: من الان چهارمین سالی است که در این مراسم شرکت می‌کنم و امسال سفرم به ایران را تنها برای دوباره دیدن این مراسم قرار دادم و بنا ندارم که برنامه دیگری برای خود در نظر بگیرم.

این گردشگر افزود: از سال اولی که من در این مراسم حضور پیدا کردم تا به الان خوشبختانه موفق شدم که مطالعاتی هم در ارتباط با این مراسم داشته باشم و امسال با اطلاعات بسیار خوبی در مراسم‌های عزاداری شما شرکت کردم.

تعداد گردشگرانی که امسال در این مراسم‌ها شرکت کرده بودند به نسبت سال‌های گذشته رشد قابل توجهی یافته بود و این افزایش نشان دهنده آشنایی بیشتر گردشگران خارجی با این مراسم که سبب جذب آنها شده است.

محمد مهدی رجائی فرد مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در این رابطه اظهار داشت: امسال استان یزد میزبان گردشگران خارجی از 27 کشور دنیا بودند.

وی تصریح کرد: تعداد گردشگرانی که امسال مراسم یزد را از نزدیک مشاهده کردند، بیش از 1200 نفر است که نشان دهنده اهمیت توجه به گردشگری مذهبی در استان یزد است.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطرنشان کرد: اکثریت گردشگرانی که امسال در مراسم عزاداری یزد حضور داشتند گردشگران اروپایی بودند که 60 درصد کل را تشکیل می‌دادند.

رجائی فرد عنوان کرد: آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلیس، سوئیس، ترکیه، دانمارک، پرتغال، لهستان، اتریش، لیتوانی، اسلوونی، فنلاند کشورهای اروپایی هستند که گردشگران آن در مراسم عزاداری یزد حضور داشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر این کشورها، مردم یزد میزبان گردشگرانی از کشورهای آمریکا، الجزایر، مراکش، برزیل، چین، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، استرالیا، هند، مالزی، و هنگ‌کنگ در مراسم عزاداری محرم بودند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه آمار گردشگران محرم امسال طبق پیش‌بینی قبلی مانند رقم مشابه سال گذشته بود، گفت: با توجه به اینکه هنوز فصل گردشگری در استان یزد آغاز نشده حضور این تعداد گردشگر، رقم قابل قبولی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات