۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۲۰۳۱۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

ارتقای چشمگیر میانگین معدل آموزشی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی

ارتقای چشمگیر میانگین معدل آموزشی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: میانگین معدل آموزشی طلاب حوزه علمیه استان در سال تحصیلی گذشته به نسبت سال پیش از آن ۷۰ صدم افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم آغازین سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه خراسان شمالی در سال گذشته، اظهار کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه علمیه خراسان شمالی میانگین رشد معتنابهی را برای سال تحصیلی گذشته ازنظر فرهنگی، تبلیغی و مباحث آموزشی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع طلاب ما پارسال درزمینهٔ تحصیلی موفقیت‌ها و تلاش‌های شایسته‌ای داشتند، افزود: برگزاری جلسات بصیرتی و بینشی در مدارس و برپایی اردوهای جهادی در سال گذشته با کیفیت و کمیت مطلوبی در حوزه علمیه خراسان شمالی اجرایی شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اردوهای جهادی یکی از دغدغه‌های رهبری بوده و بر این اساس طلاب ما به‌ویژه درزمینهٔ امدادرسانی به سیل‌زدگان ورود مناسبی در این عرصه داشتند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با قدردانی از همکاری و همراهی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان در راستای برگزاری این اردوهای جهادی، گفت: درزمینهٔ اردوهای جهادی با رویکرد جهادی سپاه استان، هماهنگی‌های لازم به‌خوبی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میانگین معدل آموزشی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: پارسال معدل آموزشی طلاب حوزه علمیه استان به نسبت سال پیش از آن 70 صدم ارتقا یافته بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای طلاب و اساتید، افزود: سال گذشته دوره‌های استاد پروری ویژه نومدرسان با حضور 20 نفر از حوزویان خراسان شمالی در مشهد مقدس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: باید حضور نومدرسان در مدارس افزایش یابد تا دغدغه کمبود استاد نداشته باشیم؛ ازاین‌رو لازم است اساتید در ضمن تحصیل این دغدغه را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: سال تحصیلی گذشته دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در حوزه علمیه استان برگزار شد، موضوعی که در مدارس آموزش‌وپرورش نیاز شدیدی به آن داریم.

وی افزود: طلاب در تابستان امسال به مدت 11 هفته پیاپی در این دوره شرکت کرده و در پایان دوره نیز گواهینامه از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صادر شد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 18
هادی رحیمی
ارسال نظرات