۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۲۰۳۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز خبر داد؛

فعالیت ۲۵۰۰ هیأت مذهبی استان البرز در دهه اول محرم

فعالیت ۲۵۰۰ هیأت مذهبی استان البرز در دهه اول محرم
حجت‌الاسلام ولایی گفت: در دهه اول محرم 1441 هجری قمری ۲۵۰۰ هیأت مذهبی در این استان فعالیت داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در استان البرز مراسم عزاداری سید سالار شهیدان را برگزار کردند.

 حجت‌الاسلام ولایی برحق، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اهمیت ماه محرم و نحوه برگزاری عزاداری در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، دستگاه اباعبد الله الحسین علیه السلام را در تربیت نسل انقلابی و مؤمن مهم و اثرگذار برشمرد.

وی قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی به منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه‌ای با حضور خطیبان توانمند، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی و تلاوت قرآن کریم را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم در هیئات مذهبی استان البرز دانست.

حجت‌الاسلام ولایی گفت: امروز مظلومان و مستضعفان عالم با تأسی از قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت‌های چون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و آنها را به چالش کشیده‌اند که نمونه بارز آن مردم مظلوم یمن هستنند که بیش از پنج سال است رژیم آل سعود نتوانسته بر آنها غالب شود.

وی ادامه داد: تا قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام هست، اسلام هم زنده است و نور این قیام هرگز در دل بندگان مخلص خداوند متعال خاموش نخواهد شد و هرچه مستکبران عالم تلاش کنند تا این نور الهی را در دل بندگان خاموش کنند، نخواهند توانست./1350/د102/ب1

ارسال نظرات