۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۲۰۳۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

فلسفه قیام عاشورا در حفظ ارزش‌های دینی تبیین شود

فلسفه قیام عاشورا در حفظ ارزش‌های دینی تبیین شود
حجت‌الاسلام قربانپور گفت: مشتاقان حسینی پیام نهضت امام حسین(علیه السلام) و فلسفه قیام را به‌عنوان یک اصل در حفظ ارزش‌های دینی در جامعه و جهان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگویی با اشاره به فلسفه عاشورا و تاسوعا حسینی اظهار داشت: جایگاه تاسوعا و عاشورا ویژه بوده و باید فضاسازی مناسبی در راستای توسعه ارزش و جایگاه این ایام انجام شود، مشتاقان حسینی باید پیام نهضت امام حسین(ع) و فلسفه قیام را به‌عنوان یک اصل در حفظ ارزش‌های دینی در جامعه و جهان تبیین کنند.

وی افزود: عشق به قرآن، عبادت، دین‌داری و آداب دینی و اخلاق باید به‌عنوان یک الگو و اصل در جامعه قرار گیرد، دوستداران و عاشقان حسینی باید ضمن رعایت این اصول عشق خود به نماز و قرآن را فراموش نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: باید اصل قیام امام حسین(ع) و اتفاقات رخ داده در این برهه از زمان مورد توجه قرار گیرد، نظام در راستای حفظ ارزش و جایگاه این ایام ۲ روز کار عادی خود را به مناسب ایام تاسوعا و عاشورا تعطیل اعلام کرده است، الگو بودن نهضت امام حسین(ع) در ردیف عالی کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره برنامه‌ عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان اراک اظهار داشت: روز تاسوعا هیئت‌های عزاداری از نقاط مختلف در میدان شهدا اراک جمع و سپس به سمت مصلای اراک حرکت می‌کنند، اقامه نماز ظهر روز تاسوعا نیز به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: در روز عاشورا نیز تعدادی از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری به سمت مصلای اراک و تعدادی نیز به سمت آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه‌خاتون(س) حرکت می‌کنند، نماز ظهر عاشورا نیز به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: امسال در سراسر کشور طرح ویژه‌ای مورد تأکید است، بر همین اساس از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری که جمعیت بیشتری دارند درخواست شده ساعاتی را برای برگزاری محفل قرآنی برای تلاوت آیات قرآن کریم اختصاص دهند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات