۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۰۳۱۸

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار بوشهری در سامانه سماح برای اربعین حسینی

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار بوشهری در سامانه سماح برای اربعین حسینی
مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۴ هزار و ۷۱۹ نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرسول رنجبر اظهار داشت: تا پیش از ظهر امروز تعداد 14 هزار و 719 نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 14 هزار و  519 ثبت‌نام قطعی است.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه افراد به صورت شخصی یا مراجعه به دفاتر حج و زیارت می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند، افزود: تعداد 33 دفتر دائم و موقت در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر برای ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح فعال هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 37 هزار و 750 ویزا صادر کردیم، گفت: امسال با توجه به اینکه هنوز زمان است و پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح بین 40 تا 50 درصد رشد داشته باشد.

رنجبر با تأکید بر اینکه داشتن گذرنامه و ثبت‌نام در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی الزامی است، عنوان کرد: همچنین مبلغ پرداختی بابت بیمه و خدمات درمانی 22 هزار تومان است که اگر به دفاتر زیارتی مراجعه کنند علاوه بر مبلغ یاد شده، سه هزار تومان حق‌الزحمه از آنها دریافت می‌شود و هیچ دفتری حق گرفتن وجه نقد ندارد.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر افزود: ما توصیه می‌کنیم زائران محترم خود را بیمه کنند تا اگر حادثه‌ای برای آنها رخ داد، متضرر نشوند و بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه تا 48 ساعت قبل از اربعین امکان ثبت نام در این سامانه ممکن است، تأکید کرد: افراد ثبت‌نام برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی را به روزهای پایانی موکول نکنند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات