۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۲۰۳۲۳

سال تحصیلی حوزه علمیه بوشهر آغاز شد

سال تحصیلی حوزه علمیه بوشهر آغاز شد
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در جمع خبرنگاران از آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: مدارس علمیه در استان بوشهر از صبح امروز سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تعداد مدارس این استان را هشت مدرسه عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد دو مدرسه سفیران هدایت(کوتاه مدت) و شش مدرسه علمیه بلند مدت در شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، کنگان و دیر فعالیت می کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه تمامی سطوح حوزوی در استان بوشهر تدریس می شود افزود: در حال حاضر سطح یک، دو و سه و نیز درس خارج توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تدریس می شود و طلاب نیازی به مهاجرت به سایر استان ها برای ادامه تحصیل ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین از برگزاری دروس دو رشته تخصصی کلام و مشاوره اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: در چند سال اخیر و با تلاش های صورت گرفته کلاس های درس این دو رشته تحصیلی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی برنامه های متنوعی برای طلاب برنامه ریزی می شود گفت: برگزاری دروس اخلاق، نشست های بصیرتی و سیاسی، اردوهای تهذیبی، حفظ قرآن، برگزاری مراسمات اعیاد و سوگواری، مراسمات ملی و مذهبی و... از برنامه هایی است که توسط معاونان حوزه علمیه استان در کنار برنامه های آموزشی برنامه ریزی می شود./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات