۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۰۳۲۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین:

تبیین حیات طیبه هدف بزرگ قیام امام حسین بود

تبیین حیات طیبه هدف بزرگ قیام امام حسین بود
حجت‌الاسلام معبودی با بیان اینکه عمل صالح انسان را به حیات طیبه می‌رساند، گفت: هدف بزرگ قیام امام حسین(ع) تبیین حیات طیبه است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) حجت‌الاسلام علی معبودی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین صبح امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیام خود خواستند حیات طیبه را برای ما تبیین کنند، هرکس عمل صالح انجام دهد حیات طیبه خواهد داشت، هدف از زندگی حیات طیبه است یعنی اینکه زندگی از هر گونه آلودگی به دور باشد.

وی افزود: امام حسین و یارانش به مرحله حیات طیبه رسیده بودند و در مقابل لشگریانی که حیات حیوانی داشتند مقابله کردند، امام حسین(ع) با قیام خود می خواستند بگویند که انسان باید به مرحله پاک برسد.

حجت‌الاسلام معبودی به راه‌های رسیدن به حیات طیبه اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به حیات طیبه بندگی خداوند متعال است یعنی اینکه هر چیزی غیر از خدا هست را کنار بگذارد و به پرستش خداوند بپردازد که این در زندگی امام حسین(ع) کاملا مشهود بود.

این مسؤول عنوان کرد: یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا با علم به اینکه می دانستند فردا کشته می‌شوند عبادت و راز و نیاز می کردند اینها همه حیات طیبه داشتند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با بیان اینکه دوری از حرام یکی دیگر از راه‌های رسیدن به حیات طیبه است، بیان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکریان مقابل گفتند مشکل شما این است که شکم‌هایتان پر شده از مال حرام و حرف حق را نمی‌توانید قبول کنید.

حجت‌الاسلام معبودی با اشاره به اینکه گذشتن از دنیا سومین راه رسیدن به حیات طیبه است، یادآور شد: امروز مشکل اکثریت مردم این است که دین به لقلقه زبان تبدیل شده این درحالی‌است که زندگی ما باید حسینی باشد.

وی تصریح کرد: امروز مصداق حیات طیبه، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله می باشد که در انظار عالم خطاب به مقام معظم رهبری می گوید ما شما را از فرزندان پیامبر(ص) عالم می‌دانیم و ایران خیمه‌گاه ما است و تا آخر از شما پیروی می کنیم.

این مسؤول در پایان گفت: ماه محرم برای این است که روش زندگی پاکیزه را پیدا کنیم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات