۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۲۰۳۵۷
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

تحصیل در حوزه بهترین راه گسترش معارف دینی در جامعه است

تحصیل در حوزه بهترین راه گسترش معارف دینی در جامعه است
حجت الاسلام ماشین چیان، تحصیل در حوزه علمیه را بهترین و ارزشمند‌ترین راه گسترش معارف دینی در جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه علمیه، تحصیل در حوزه را بهترین و ارزشمند‌ترین راه گسترش معارف دینی در جامعه دانست و گفت: طلاب به عنوان سربازان حقیقی حضرت ولی عصر (عج) رسالت سنگینی در آموختن علم دین و انتقال آن به جامعه بر عهده دارند.
 
وی با بیان این که تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه رسالت مهم طلاب حوزه‌های علمیه است، افزود: طلاب جوان باید از ظرفیت‌های به وجود آمده به نحو مطلوب در جهت کسب علم دین بهره گیرند.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به این که طلبگی از یک جایگاه و قداست خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده با برخی رفتار و اعمال ناشایست این جایگاه را خدشه دار کنیم.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان این که برای موفقیت در مسیری که در آن قدم نهاده ایم باید نیت خود را خالص و الهی کنیم، تصریح کرد: اگر نیت ما از ورود به این مسیر آموختن علم دین و نشر آن در جامعه باشد به طور حتم مشمول عنایت ویژه خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج) قرار خواهیم گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها با اهداف و غرایض مادی وارد حوزه می‌شوند که به هیچ عنوان این تفکر در شأن و جایگاه حوزه و روحانیت نیست، خاطرنشان کرد: نباید جایگاه با عظمت روحانیت را ابزاری برای مطامع دنیوی قرار دهیم.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید ظرفیت‌های مناسبی برای تحصیل علاقه‌مندان در حوزه وجود دارد، گفت: طلاب باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرده در جهت علم آموزی و کسب تقوا بهره لازم را ببرند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با اشاره به این که جامعه امروز تشنه معارف دینی ست، خاطرنشان کرد: این وظیفه طلاب و حوزویان است تا آموخته‌های علمی خود را به شیوه‌ای مناسب به جامعه منتقل کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب جوان باید همواره دغدغه علم آموزی داشته باشند، تصریح کرد: طلبه باید برای شبانه روز خود برنامه ریزی و هدفگذاری کند، چون بدون این دو اصل مهم موفقیت حاصل نمی‌شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات