۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۳۶۱
آیت الله یعقوبی:

اربعین حسینی فرصت خوبی برای گریه و زاری در پیشگاه الهی است

اربعین حسینی فرصت خوبی برای گریه و زاری در پیشگاه الهی است
یکی از مراجع دینی عراق طی بیانیه ای درباره زیارت اربعین حسینی عنوان داشت: ایام اربعین فرصت خوبی برای گریه و زاری در پیشگاه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله یعقوبی از مراجع دینی عراق بیانیه ای درباره زیارت اربعین حسینی صادر کرد.

بنا بر این گزارش، در این بیانیه آمده است: امام صادق(ع) فرموده اند: «آن هنگام که عذاب بر بنی اسرائیل به درازا کشید، چهل روز گریه و زاری کردند تا اینکه خدای متعال به موسی و هارون(ع) وحی کرد که آنها را از فرعون نجات می دهد. ای شیعیان اگر شما این طور عمل کنید، خداوند برای شما گشایش فراهم خواهد کرد و گرنه اوضاع شما همچنان بر این منوال خواهد بود.»

ای شیعیان! یک سوی تعجیل در فرج امام زمان(ع) ما هستیم  و امام صادق(ع) از ما می خواهد که به وظیفه خود در این قبال توجه کرده و مردم را ارشاد کنیم و درستی و عدالت را در جامعه گسترش دهیم و آن را از ستم برهانیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه به درگاه خدا گریه و زاری کنیم.

اربعین حسینی که از فاصله 10 محرم تا 20 صفر است، فرصت خوبی برای گریه وزاری در پیشگاه الهی می باشد و واقعه کربلا با دولت عدل الهی امام زمان(عج) ارتباط دارد و شایسته است که دعاهای ما در این روزهای شریف، مقبول درگاه احدیت قرار گیرد./983/ب

ارسال نظرات