۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۲۰۳۷۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

رسالت امروز حوزه تربیت طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است

رسالت امروز حوزه تربیت طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام طبرسی به چشم انداز اخلاقی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه ما تربیت و پرورش طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری، اخلاق و تربیت را دو اصل مهم در حوزه عنوان کرد و گفت: پویایی و بالندگی حوزه در گرو توجه ویژه به این دو اصل مهم است.
 
وی با بیان این که امروز باید در کنار نخبگان علمی، تربیت نخبگان اخلاقی را در مدارس علمیه مورد توجه قرار دهیم، افزود: مباحث اخلاقی و تهذیبی باید جزء اولویت برنامه‌های مدارس علمیه قرار گیرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اخلاق در حوزه همواره مورد توجه و تأکید علمای دین و بزرگان حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تأکید بزرگان حوزه به توجه ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه به مباحث اخلاقی و تربیتی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که توجه به اخلاق در حوزه باید در اولویت باشد، تصریح کرد: بی توجهی به مباحث اخلاقی، مسیر رشد و تعالی علمی و اخلاقی حوزه را تغییر خواهد داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح جامع تربیت اخلاقی در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که این طرح فرصت مناسبی برای تقویت برنامه‌های تربیتی و اخلاقی در حوزه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای این طرح فعالیت‌های مرتبط با این بخش را منسجم‌تر از گذشته کرده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه باید در کنار توجه به مسائل علمی به سمت تربیت و پرورش نخبگان اخلاقی حرکت کند، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب و فرهیختگان اخلاقی نیازمند است.
 
حجت الاسلام طبرسی به چشم انداز اخلاقی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه ما تربیت و پرورش طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران دربخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مطالعه سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه از سوی طلاب جوان تأکید کرد و افزود: امروز طلاب جوان حوزه برای موفقیت در مسیر پیش روی نیازمند الگو‌های مطئمن است که سیره عملی بزرگان و فق‌های دینی باید مورد توجه جدی طلب قرار گیرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات