۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۲۰۳۷۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در گفت وگو با رسا:

مباحث انقلابی و مسؤولیت اجتماعی روحانیت باید در متن حوزه باشد نه در حاشیه

مباحث انقلابی و مسؤولیت اجتماعی روحانیت باید در متن حوزه باشد نه در حاشیه
مسؤول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب نقش اساتید در پرورش طلاب انقلابی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تذکرات اخلاقی و انقلابی باید در متن حوزه قرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان مسؤول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غالب طلبه‌ها و اساتید حوزه را دارای روحیه خوب انقلابی دانست و گفت: انگیزه‌های اساتید و طلاب برای خدمت به نظام برای پیشرفت آن وجود دارد.

مسؤول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رویش حوزه از جهت انقلابی و جهادی بودن بسیار بالا است؛ در عین حال هیچ کس نباید به وضع موجود قانع شود؛ حتماً قدم‌های بزرگتر را هم می‌شود برداشت.

وی تصریح کرد: اگر اخلاق و روحیه انقلابی در خود دروس و اساتیدی که تدریس می‌کنند توأم شود، خیلی بهتر از این است که ما درس‌های جداگانه‌ای به عنوان اخلاق و بحث‌های انقلابی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: تأثیرگذاری زمانی است که خود اساتید در درس‌هایی که دارند در کنار درس، اخلاق عملی و در کنار آن تذکرات به جایی را بیان کنند و طلبه‌ها روحیه انقلابی را در همان دروس ببینند تا در عمق وجود طلبه‌ها تأثیر بگذارد.

مسؤول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: اگر سرمایه‌گذاری خوبی در بخش اساتید داشته باشیم تا اساتید در زمینه شاگرد و طلبه‌پروری احساس مسؤولیت بیشتری کنند و در متن دروس و نه در حاشیه، به مباحث اخلاقی، انقلابی و مسؤولیت اجتماعی بیشتر توجه شود بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

وی ابراز داشت: درس‌های اخلاق، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مسائل انقلاب و نیازهای طلبه‌ها هم مفید است اما  متن خود دروس اهمیت دارد و اگر اساتید وارد شوند تأثیر بیشتری خواهد داشت./836/

تعداد بازدید : 2
محمود لطیف
ارسال نظرات