۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۲۰۳۸۰
رییس جامعه المصطفی در گفت وگو با رسا:

گفتمان انقلاب اسلامی و حوزه را در عرصه بین‌الملل گسترش می‌دهیم

گفتمان انقلاب اسلامی و حوزه را در عرصه بین‌الملل گسترش می‌دهیم
حجت الاسلام والمسلمین عباسی جامعه المصطفی را امتداد بین‌المللی حوزه‌های علمیه توصیف کرد و گفت: گفتمان انقلاب و حوزه را در عرصه بین‌الملل گسترش می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حوزه‌های علمیه را بعد از انقلاب اسلامی موظف به انجام تکالیف و وظایف سنگین‌تری در مقایسه با گذشته توصیف کرد.

رییس جامعة المصطفی ادامه داد: درباره مسئولیت‌های بین‌المللی و همچنین مسئولیت‌هایی که در قبال نظام اسلامی، حوزه علمیه به عهده دارد، ما هم در بخش خود که بخش و امتداد بین‌المللی حوزه‌های علمیه است، وظیفه داریم که پیام و گفتمان انقلاب اسلامی و پیام حوزه‌های علمیه را در عرصه بین‌المللی گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: بر اساس فعالیت‌ها و زحمات چند دهه مسؤولان المصطفی و مراکز پیشین، مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس حوزه‌های علمیه خارج از کشور، امروز یک شبکه بین‌المللی از حوزه علمیه در سطح جهان فعالیت می‌کند و پیام مکتب اهل‌بیت (ع) را به مشتاقان ارائه می‌کند.

رییس جامعة المصطفی ادامه داد: خصوصیت این مجموعه بین‌المللی فرامذهبی و حتی فرا ادیانی بودن آن است؛ ما دانش پژوهان و طلابی از سایر مذاهب اسلامی، اهل سنت و مذاهب دیگر را از زیدیه، اسماعیلیه و سایر فرقی که در دنیای اسلام هستند را در دامن حوزه علمیه و المصطفی داریم.

وی اظهار داشت: باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد و پیام مکتب اهل بیت(ع) به لطف الهی و با تلاش اساتید و دانش پژوهان روز به روز در عرصه عالم بیشتر منتشر شود؛ که با فائق آمدن بر مشکلات به وجود آمده در سال‌های اخیر، موفق‌تر خواهیم بود./836/

تعداد بازدید : 6
محمود لطیف
ارسال نظرات