۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۰۳۹۲
رحمانی فضلی:

کشور آماده جهش اقتصادی است | ملت ایران هیچ گونه فشاری را بر نمی تابد + فیلم

کشور آماده جهش اقتصادی است | ملت ایران هیچ گونه فشاری را بر نمی تابد + فیلم
وزیر کشور گفت: ما در عین این که به دنبال صلح و امنیت در دنیا هستیم اما با متجاوز برخورد کرده و امت هیچ گونه فشار را نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که امروز در تالار جلسات شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: علیرغم همه فشارها و تحریم های ۴۰ ساله، روند پیشرفت فعالیت های حوزه های مختلف در کشور در جهت مثبت بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف نسبت به گذشته، اظهار کرد: دشمن تلاش داشت تا در حوزه سیاسی کشور دارای انحراف، انشقاق و درگیری باشد اما امروز در این حوزه در پختگی و‌ رشد یافتگی بوده که قابل مقایسه با ده سال قبل نیست همچنین در حوزه امنیتی نیز با وجود همه فشارها و ناآرامی های منطقه امروز در شرایط مناسب به سر می بریم.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه های علمی، تکنولوژی و اقتصادی نیز دارای رشد و پیشرفت بوده ایم اما رشد اقتصادی در تراز جمهوری اسلامی نبوده است و دشمن نیز چون نمی تواند تهدید نظامی کند در حوزه اقتصادی به ما فشار می آورد.

آمادگی کشور برای جهش اقتصادی

وزیر کشور ضعف در اقتصاد را ریشه در وابستگی به نفت و واردات دانست و گفت: ضعف در اقتصاد به سابقه اقتصادی برمی گردد که وابسته به نفت بوده و در بقیه نظامات مالی نیز دارای وابستگی بودیم از جمله ما اجازه تولیدات در عرصه های استراتژیک و نظامی را نداشتیم و در صنعت و تولید وابسته بودیم که جبران این وابستگی ها نیاز به زمان دارد.

وی کشور را آماده جهش اقتصادی دانست و ابراز کرد: ما در حوزه تکنولوژی، تخصص و نیروی انسانی مشکلی نداریم و دارای تجار قوی و ریسک‌پذیر هستیم همچنین در حوزه مدیریت تولید نیز قوی هستیم که همه این ها نشان از وسعت اقتصادی بوده و شرایط برای جهش نهایی آماده است و برای همین دشمن فشار در حوزه اقتصاد را بر ما زیاد می کند.

برنامه های وزارت کشور در جهت رفع موانع اقتصادی در استان ها
رحمانی فضلی تصریح کرد: قوانین و مقرارت از دیگر بحث هایی است که نمی تواند نظامات و ساختار ما را متناسب به تولید و رشد اقتصادی پشتیبانی کند و مستلزم اراده ملی است تا این نظامات و ساختارها را دچار تحول کنیم و برای این منظور نیز دولت طرح هایی از جمله واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها را در نظر گرفته است.

وزیر کشور افزود: از جمله از نظر امنیتی اختیارات بیشتری به استان ها واگذار شده است تا امنیت استان ها بر عهده شورای تأمین استان است همچنین با تأکید رییس جمهور مقرر شده است که اولویت هر استان مشخص و فعال شود و برای این منظور از هر استان خواسته شده است تا سه پروژه مهم و اصلی استان خود را مشخص کرده و تا پایان این دولت این پروژه ها انجام شود.

وی رفع محرومیت ها را از دیگر برنامه های وزارت کشور بیان و ابراز کرد: برای محرومیت زدایی سی و یک‌ شهرستان در ۳۱ استان مشخص شده است تا کار پیش برود همچنین کشور را به ۹ منطقه تقسیم شده است تا استان ها نقاط ضعف و قوت همدیگر را پوشش دهند.

رحمانی فضلی افزود: ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور در وزارت کشور تشکیل شد که اختیارات زیادی به آن داده شد و همه دستگاه ها از جمله قوه قضاییه در آن حضور دارند و همه تصمیمات این ستاد قابل اجرا است و از زمان تشکیل این ستاد چالش های بسیاری در حوزه اقتصاد شناسایی و رفع شد.

وزیر کشور با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید و بدهی آن ها به بانک ها، گفت: باید موانع تولید رفع شده و تسهیلات در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی بر توجه به بنگاه های اقتصادی کشورهای همسایه تأکید و بیان داشت: نسبت به کشورهای همسایه کم کاری و کم‌توجهی شده است، کشور و استان خراسان رضوی دارای ظرفیت بالایی نسبت به کشورهای همسایه است که بخش خصوصی باید در این جهت ورود کند و ما نیز باید به آن ها کمک کنیم.

تحلیل غلط غرب از فضای سیاسی کشور و شکست نقشه های آن ها

رحمانی فضلی به تحلیل اشتباه غرب از شرایط سیاسی کشور و اعمال فشار اقتصادی اشاره و ابراز کرد: برای همه دنیا حجت تمام است که ایران به همه قراردادهای بین المللی خود پایبند است و این آمریکا است که به تعهد خود پایبند نیست ما نیز به هیچ عنوان به آمریکا و اروپا اعتماد نداریم.

وزیر کشور ادامه داد: براساس تحلیل غلطی که صهیونیست ها و عربستان به غرب از فضای داخلی ایران دادند، غرب گمان کرد که با اعمال فشار ها موجب نارضایتی های گسترده می شود اما با حضور مردم در 22 بهمن در حمایت از انقلاب در نقشه خود شکست خوردند.

وی با بیان این که ما به دنبال صلح و امنیت در دنیا هستیم، گفت: ما با متجاوز برخورد کرده و امت هیچ گونه فشار را نمی پذیرد که اگر غیر از این باشد با اقتدار و اصول ما فاصله دارد اما ما به دنبال صلح و امنیت در دنیا هستیم.

رحمانی فضلی به نقشه دشمن در انتخابات امسال اشاره و بیان داشت: دشمن با تحلیل اشتباه در پی این است تا نارضایتی های مردم را بر تضادهای سیاسی سوار کرده و ایجاد تنش کنند اما ما با مشارکت حداکثری ضمن این که موضوع سیاسی و قدرت داخلی را به نمایش می گذاریم باید فریب تبلیغات را نخوریم./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ali
United Kingdom
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کشور میتونه با تکیه به جوانان متخصص و کاربلد به رشد برسه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
ظاهرا که ملت ایران همه گونه فشاری را به خاطر حفظ نظام تحمل کرده
2
0