۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۰۳۹۴
حجت الاسلام دهنوی:

نصیحت یکی از روش‌های تربیتی قرآن است

نصیحت یکی از روش‌های تربیتی قرآن است
کارشناس و مشاور خانواده یکی از روش‌های تربیتی قرآنی را نصیحت دانست و گفت: اسلام نصیحت یکدیگر را با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت لازم دانسته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین دهنوی شنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین در حسینیه اعظم سوریجان برگزار شد با اشاره به اینکه منظور از اصلاح عیب زدایی است نه عیب جویی، گفت: آنچه را که اسلام به عنوان اصلاح به آن تأکید دارد این است اگر زن و شوهر عیبی را در همسر خود مشاهده کرد به دنبال برطرف کردن آن باشد.

وی افزود: عیب جویی زن و شوهر از یکدیگر این است که با ذره بین به دنبال کشف عیب‌های همسر خودش باشد که اسلام این شیوه را تأیید نمی‌کند و نمی‌پسندد، بنابراین عیب زدایی از یکدیگر از نگاه اسلام به منزله هدیه دادن به یکدیگر است.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید بهترین برادران من کسانی هستند که عیوب مرا به من هدیه می‌دهند، گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، کسی که به دنبال کشف عیوب دیگران باشد خداوند او را نزد دیگران خوار و ذلیل می‌کند و عیب او را نزد دیگران آشکار می کند.

به گفته وی اسلام تجسس زن و شوهر در امور یکدیگر را حرام کرده است، چون کوچکترین موردی سبب بدبینی زن و شوهر نسبت به یکدیگر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اسلام عیب یابی را مذمت کرده است، اظهار داشت: عیب یابی در مورد زن و شوهر استثنا دارد و عیب یابی زن و شوهر نسبت به یکدیگر سبب رفع عیوب آن‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام دهنوی با این حال برخی از رفتار‌های زن و شوهر را عیب ندانست و ابراز داشت: رفتار‌های برخی از زن‌ها و شوهر‌ها به دلیل مقتضای جسمی و روحی زن و تفاوت در ساختار وجودی این دو جنس مخالف است.

وی یکی از روش‌های تربیتی قرآنی را نصیحت دانست و افزود: اسلام نصیحت یکدیگر را با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت لازم دانسته است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات