۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۶۲۰۳۹۵
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲)» منتشر شد

کتاب «سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲)» منتشر شد
کتاب حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای فهم تازه ای از شیوه زندگی سیاسی بر پایه هویت نگاشته شده است؛ سیاست هویت یا همان کنش های سیاسی معطوف به هویت نگاشته شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جدیدترین اثر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی این پژوهشگاه با عنوان «سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲)» به قلم علیرضا زهیری چاپ و منتشر شد.

کتاب حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای فهم تازه‌ای از شیوه زندگی سیاسی بر پایه هویت نگاشته شده است؛ سیاست هویت یا همان کنش‌های سیاسی معطوف به هویت نگاشته شده است.

سیاست هویت یا همان کنش‌های سیاسی معطوف به هویت نه تنها درک و تحلیل کنش نیرو‌های سیاسی ـ اجتماعی را بر پایه فهم آگاهانه هویت‌های ساخته شده در پی دارد، بلکه زمینه‌های کارآمد ساختن روند‌های هویت سازی در جامعه ایرانی را فراهم می‌سازد.

نتیجه چنین امکانی کسب توانایی راهبردسازی برای افزایش ثبات سیاسی و انسجام و همنوایی ملی است.

اغلب کارزار‌های سیاسی در ایران در سپهر گفتمان‌ها و هویت‌های ناشی از آن رخ می‌دهد و در سایه سیاست هویت کنش‌های سیاسی معطوف به هویت تبیین می‌یابد، تجربه سیاسی در ایران عصر جمهوری اسلامی نشان می‌دهد گفتمان‌های سیاسی دولت ساز، دگر‌های هویتی را به حاشیه رانده اند؛ کنشگران حاشیه‌ای نیز بر پایه هویت درون گفتمانشان به مواجهه با گفتمان مسلط دولت می‌پردازند.

این اثر برای بهره مندی دانشجویان عزیز و طلاب علوم دینی تهیه شده است؛ امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، دیگر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/د ۱۰۱/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات