۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۶۲۰۳۹۸
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «قیامت و قیام امام مهدی (عج) در وزان وحی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «قیامت و قیام امام مهدی (عج) در وزان وحی» منتشر شد
در این اثر با بهره‌برداری از آیات قرآن کریم، روایات معصومین، تفاسیر و دیگر متون اسلامی به بررسی شباهت‌های قیامت و مهدویت از منظر آیات پرداخته شده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «قیامت و قیام امام مهدی (عج) در وزان وحی» اظهار داشت: قیامت، ظهور و قیام امام زمان (عج) از ابعاد گوناگونی قابل‌بررسی است، اما وقتی به آیات قیامت و مهدویت و روایات مهدوی توجه می‌شود، مشاهده می‌شود که میان قیام و قیامت رابطه‌ای لطیف برقرار است.

وی گفت: بسیاری از آیاتی که در موضوع قیامت و مقدمات آن واردشده طبق تأویل و تفسیر اهل‌بیت (عج) بر ظهور مهدی (عج) و مقدمات برقراری حکومت عدل وی اطلاق شده است؛ هم‌چنین بسیاری از صحنه‌های قیامت و حوادث قبل از آن از جهات گوناگون مشابه هنگامه‌ی ظهور حضرت حجّت (عج) است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این اثر با بهره‌برداری از آیات قرآن کریم، روایات معصومین، تفاسیر و دیگر متون اسلامی به بررسی شباهت‌های قیامت و مهدویت از منظر آیات پرداخته شده است.

وی افزود: در زمینه تشابه قیامت و مهدویت، کتاب «هنگامه ظهور و شباهت‌های آن به قیامت» نوشته سید مهدی حائری قزوینی است که به سفارش اجلاس دوسالانه حضرت مهدی (عج) نگارش یافته است.

پهلوانی با بیان این که نویسنده محترم این اثر، در ۱۴ مبحث به طور مختصر به بیان شباهت‌های ظهور با قیامت پرداخته است، اظهار داشت: در این کتاب اصالت به ظهور داده‌شده، ابتدا چند آیه و روایت و توضیح مختصر پیرامون ظهور آورده شده و در آخر به‌عنوان شاهد برای شباهت به ذکر آیه‌ای اکتفا کرده است.

وی به معرفی کتاب «قیامت و قیام امام مهدی (عج) در وزان وحی» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته مهین قربانی ده بالائی است که در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه شده و در مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب «قیامت و قیام امام مهدی (عج) در وزان وحی» با ۱۳۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات