۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۲۰۴۰۰
عضو جامعه مبلغان کشور:

نباید برای جذب جمعیت حرف های خلاف دین زد + فیلم

نباید برای جذب جمعیت حرف های خلاف دین زد + فیلم
حجت الاسلام صابری اراکی گفت: برخی خطبا برای جذب جمعیت پای منبر خود در مسجد و در تریبون دینی حرف‌هایی را می‌زنند که بر خلاف دین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی شنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، در ادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی دینی گفت: خدا ترسی و خداباوری در زندگی دینی حرف نخست را می‌زند.

وی افزود: خدا ترسی انسان را از فرش به عرش می‌برد، اما ترس از بنده خدا ذلت آور است و امروز آمار بالای جرم و جنایت و فساد اخلاقی و مالی و اقتصادی بیانگر این است در جامعه ترس از خدا وجود ندارد.

حجت الاسلام صابری بسیاری از کار‌ها را مانور دادن خواند و اظهار داشت: برای شناسایی بدحجابی و بی حجابی، بی بندوباری و فساد مالی، مسجد گریزی و حجاب گریزی و طلاق باید علت‌ها را بررسی کرد و برای آن درمان مقطعی نه بلکه درمان قطعی داشت.

وی در ادامه از برخی خطبای روحانی برای جذب مخاطب به هر قیمتی انتقاد کرد و افزود: برخی از خطبای روحانی برای جذب جمعیت پای منبر خود در مسجد و در تریبون دینی حرف‌هایی می‌زنند که بر خلاف دین است.

عضو جامعه مبلغان کشور گفت: برخی از این سخنرانی‌های ضد دینی در مکان‌هایی است که لائیک و سکولار هستند و زندگی و خوشبختی را در فرادینی و آزادی مطلق می‌دانند.

وی افزود: افرادی که تریبون منبر را در اختیار دارند هم باید از رجا بگویند و هم از امید بگویند و هم از خوف و رجا بگویند و هم از خبرخوش بگویند و هم خبر ناخوش بگویند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: روحانی که برای جذب جوان‌ها هر حرفی را بزند و یا حرفی نزند که مخاطب اش را از دست بدهد این نهایت هواپرستی و بی دینی و بی تقوایی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز ربا به مضاربه، سود به کارمزد و جریمه به دیر کرد تغییر نام داده شده است، یادآور شد: با تغییر واژه‌ها به کار‌های غیر دینی و ضد دینی رنگ و لعاب دینی داده می‌شود.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور در ادامه برخی غذا‌ها به ویژه غذا‌هایی که در ستاد‌های انتخاباتی و هنگام انتخابات توزیع می‌شود را شبهه ناک دانست و اظهار داشت: مردم باید مراقب باشند در انتخابات سر هر سفره‌ای نشینند.

به گفته وی کاندیدایی که طی ۴ سال یک و نیم میلیارد تومان دریافت می‌کند اگر برای رسیدن به این حقوق در تبلیغات انتخاباتی خود ۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند این پول کثیف و شبهه ناک است.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین با انتقاد از تبلیغات دروغ برخی از کاندیدا‌ها برای رسیدن به پست و مقام، گفت: برخی از کاندیدا‌ها با ارائه آمار دروغ و ادعای بهبود وضعیت موجود مردم را بی جهت امیدوار می‌کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات