۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۲۰۴۱۳
با حضور عضو شورای عالی حوزه؛

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران برگزار شد
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مازندران امروز با حضور عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در آمل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در این مراسم با اشاره به تاریخ پر افتخار آمل در پرورش عالمان و بزرگان دینی گفت: بر اساس اسناد تاریخی نخستین مدرسه علمیه کشور در این شهرستان بنا شده است.
 
وی با بیان این که آمل از دیرباز مهد علم، فقاهت و بزرگان دینی بوده است، افزود: امروز حضرات آیات جوادی آملی و حسن زاده آملی چراغ و خورشید حوزه‌های علمیه و جهان اسلام هستند.
 
حجت الاسلام مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنها دانستن و خواندن نمی‌تواند ما در مسیر همراهی دین قرار دهد، گفت: امروز نیاز جامعه اسلامی اصل اخلاق اسلامی و اهل بیتی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید تعریف و تمجید از حوزویان موجب شود تا آن‌ها از نقاط ضعف خود غافل شوند، افزود: متأسفانه تکبر، خود برتر بینی و خود بینی یک آفتی در حوزه‌های علمیه است و نباید این مسأله موجب شود که عیوب خود را نبینیم و در جهت اصلاح آن گام برنداریم.
 
امام جمعه آمل ادامه داد: آنچه که امروز به اندازه دانستن، یاد گرفتن و علم آموزی در حوزه باید مورد توجه قرار گیرد اخلاق نبوی و اهل بیتی است که باید هر روز در خود تقویت کنیم.
 
حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که آمل با داشتن دو مدرسه علمیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز حوزوی استان به شمار می‌رود، افزود: یکی از دغدغه‌های حضرت آیت الله جوادی تقویت و ساماندهی فعالیت مدارس علمیه این شهرستان بود و به همین دلیل دستور ساخت مدرسه علمیه حجتیه را در این شهرستان دادند.
 
امام جمعه آمل از آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه علمیه حجتیه این شهرستان تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این مرکز حوزوی از دو ماه گذشته آغاز شده و امیدواریم با حمایت‌های مرکز و استان تا دو سال تحصیلی دیگر با حضور حضرت آیت الله جوادی شاهد افتتاح و آغاز به کار رسمی این مدرسه علمیه باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات