۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۴۲۴
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور خبر داد؛

تحصیل ۶۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران

تحصیل ۶۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران
داوودی با اشاره به تحصیل بیش از ۶۰ هزار طلبه خواهر، گفت: تدوین درخت‌واره رشته‌های سطح سه و چهار و ارائه رشته‌های جدید از جمله برنامه‌های حوزه علمیه خواهران کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فریده داوودی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در حوزه علمیه خواهران کشور، گفت: تدوین درخت‌واره‌ها برای رشته‌های موجود و تدوین رشته‌های جدید از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار است، برگزاری دوره‌های عالی فقه از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه طلاب سطح چهار انجام می‌شود تا طلاب خواهر وارد در عرصه نظریه‌پردازی و اجتهاد شوند.

وی در ادامه افزود: در سطح سه ده هزار طلبه در ۱۳۰ رشته محل در هفتاد مدرسه مشغول به تحصیل هستند و ۱۲ رشته از جمله فقه و اصول، تفسیر قرآن، کلام با گرایش‌های مختلف، فلسلفه، اخلاق، ادبیات عرب و مطالعات زنان از جمله این رشته‌ها است، دو رشته تربیت کودک و نوجوان و مطالعات زنان با گرایش اسلامی به تازگی در سه استان ارائه شد که یکی از این استان‌ها اصفهان است.

داوودی با اشاره به ضرورت بازنگری در رشته‌های تحصیلی حوزه خواهران پس از 10 سال، خاطرنشان کرد: ارائه رشته‌ها در شهرستانها و گسترش رشته‌های موجود از جمله برنامه‌هایی است که آن را دنبال می‌کنیم، همچنین ارزیابی برنامه و متون درسی یکی دیگر از کارهایی است که به دنبال آن هستیم و این بازنگری موجب ارتقا و رشد رشته‌ها به ویژه در سطح سه خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور، با اشاره به فعالیت بیش از ۴۱۰ مدرسه علمیه در سطح دو در سراسر کشور با حضور بیش از 52 هزار طلبه خواهر، اظهار کرد: طلاب سطح دو باید از نظر نیازهای علمی و اخلاقی تأمین شده و آماده ورود به مقاطع بالاتر باشند، ضمن اینکه در عرصه تبلیغ عمومی نیز نیازمند توانمندی هستند، برنامه دروس برای طلاب ورودی سال جاری ۱۹۰ واحد درسی است که ۱۷۰ واحد آن عمومی خواهد بود. آشنایی با قرآن از جمله اهداف برنامه تحصیلی جدید یه صورت طولی و ترکیبی است که برای طلاب جدیدالورود ارائه خواهد شد و توانمندی طلاب در ترجمه، قرائت و فهم معانی را بالا خواهد برد.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی طلاب با روایات و احادیث، خاطرنشان کرد: عناوین درسی در زمینه روایات و احادیث افزایش یافته است و در بحث احکام به منظور افزایش توان پاسخگویی طلاب به نیازهای فقهی جامعه برنامه‌های درسی متنوع و مناسبی با افزایش واحد‌های درسی در نظر گرفته شده و همچنین افزایش واحد‌های درسی اعتقادات برای افزایش سطح و توانمندی طلاب خواهد به منظور پاسخگویی به شبهات و سوالات اعتقادی جامعه در نظر گرفته شده است.

داوودی با اشاره به در نظر گرفتن بسته های ۲۰ واحدی متنوع با توجه به نیازهای منطقه‌ای و توانمندی‌ها و سلیقه مدارس و طلاب، تصریح کرد: به دنبال توسعه مدارسی هستیم که داوطلبین مقطع سیکل یا همان دوره اول را جذب کنند چرا که روی آوری دانش آموزان در این مقطع به حوزه علمیه بسیار است و نیازمند افزایش مدارس در این زمینه هستیم. برنامه‌های درسی صرفا نباید تغییر کند بلکه لوازم و مؤلفه‌های لازم آن هم باید در نظر گرفته شود و در سال تحصیلی آینده ارتقا توانمندی و سطح اساتید از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم.

وی استان اصفهان را یکی از استان‌های پیشتاز و ممتاز کشور برشمرد و عنوان کرد: در تمامی المپیادهای علمی ۱۰ سال اخیر استان اصفهان رتبه برتر را داشته است و اکثر رتبه‌های ممتاز کشور از استان اصفهان بوده است، پیشتازی استان اصفهان در حوزه های علمیه خواهران باعث افتخار است و امیدوار هستیم این رویه بیش از پیش ادامه داشته باشد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
اخبار بانوان طلبه در رسا کم کار میشه.
0
0