۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۴۲۵
حجت الاسلام جوادی آملی:

نباید فرصت تعلیم و تعلم را به تبلیغ بدهیم

نباید فرصت تعلیم و تعلم را به تبلیغ بدهیم
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل گفت: این ایام فصل درس و بحث است و نباید فرصت تعلیم و تعلم را به تبلیغ بدهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در این مدرسه علمیه برگزار شد، لازمه عقلانیت در جامعه را تبعیت از حق دانست و گفت: مشکل امروز جامعه ما جهل نیست بلکه جهالت، دور بودن از حق و عدم تبعیت از حق است.
 
وی، چالش‌های جدی امروز در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست را نتیجه جهالت و عدم تبعیت از حق دانست و خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از جامعه ما حق را گم کرده و تنها از ظن و گمان تبعیت می‌کند و بخش دیگری از جامعه که سران انحراف هستند از مسأله هوا و هوس تبعیت می‌کنند این در حالی است که به هیچ وجه گمان نمی‌تواند جای حق بنشیند.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل ادامه داد: اگر طلاب با همت و تلاش در مسیر برنامه قرار نگیرند و اهتمام جدی در عمل به برنامه‌ها نداشته باشند ممکن است برنامه‌ها محقق نشود بنابراین یکی از عمده‌ترین عوامل موفقیت یک مدرسه علمیه تلاش و جدیت طلاب و اهل تحصیل و بحث است.
 
حجت الاسلام جوادی آملی در ادامه سخنان خود از وجود برخی برنامه‌های حاشیه‌ای در حوزه گلایه کرد و گفت: متأسفانه برخی برنامه‌های حاشیه‌ای در حوزه آفت است و باید در ایام تبلیغ به تبلیغ و در ایام تحصیل به علم آموزی پرداخت و از امور حاشیه‌ای به شدت پرهیز شود.
 
وی با تأکید بر این که یک طلبه نباید درس و بحث خود را برای پرداختن به سایر امور حاشیه‌ای رها کند، گفت: آفتی که امروز حوزه‌ها را تهدید می‌کند این است که طلاب در کنار علم آموزی به سایر امور حاشیه‌ای نیز می‌پردازند و این بخش مهمی از وقت یک طلبه را می‌گیرد.
 
حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: در عین حال این که ما وظیفه تبلیغ داریم، اما هر جا احساس کردیم تبلیغ ما تهدیدی برای تعلیم، تعلم و تحقیق است باید به اصل علم آموزی بپردازیم.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با بیان این که این ایام فصل درس و بحث است و نباید فرصت تعلیم و تعلم را به تبلیغ بدهیم، ادامه داد: این آفت حوزه‌های علمیه است که این مراکز علمی را تهدید می‌کند و نمی‌گذارد یک برنامه منسجم شکل بگیرد.
 
وی بر ضرورت شکل گیری گفتمان تعلیم و تعلم در حوزه تأکید کرد و گفت: موضوع تبلیغ باید در کنار مسأله تعلیم و تعلم مورد توجه قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات