۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۲۰۴۴۴

واکنش اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به توسعه‌طلبی نتانیاهو

واکنش اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به توسعه‌طلبی نتانیاهو
اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم و آن را نژادپرستانه دانست.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله «دشت اردن» و منطقه شمال «بحر المیت»(دریای مرده) به سرزمین‌های اشغالی را محکوم و آن را نژادپرستانه دانست.

اتحادیه  مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای در شهر رباط، پایتخت مراکش، سخنان اخیر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی این رژیم را نژادپرستانه توصیف کرد.

در این بیانه آمده است: اظهارات نتانیاهو، بیانگر پافشاری بر نقض کامل حقوق ملت فلسطین در مسیر دستیابی به استقلال و تأسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

این اتحادیه از سازمان‌ ملل و جامعه بین‌الملل خواست که به مسؤولیت فوری خود در زمینه مقابله با اقدامات اشغالگران به‌ ویژه تصمیم این رژیم مبنی بر الحاق بیت‌المقدس، جولان اشغالی سوریه و گسترش شهرک‌‌‌های صهیونیست‌نشین پایبند باشند.

توقف کامل تجاوزها، پایان محاصره مردم فلسطین درغزه، آزادی زندانیان فلسطینی از جمله شماری از رهبران سیاسی و میدانی و همچنین آزادی تعدادی از نمایندگان قانونی و منتخب مجلس قانونگذاری فلسطین از دیگر مفاد این بیانیه است.

اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: سخنان اخیر نتانیاهو و سیاست تل آویو، بیانگر بی‌اعتنایی این رژیم به ابتدایی‌ترین قوانین حقوق بین‌الملل بوده و این اتحادیه خواهان اقدام بین‌المللی گسترده در رابطه با این موضوع است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات