۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۰۴۴۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شورای فرهنگ عمومی زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند

شورای فرهنگ عمومی زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و می‌باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایانه در این جلسات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه  و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و می‌باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایانه در این جلسات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم برای معرفی نیکی، نیکان را به ما معرفی می‌کند و در واقع برای معرفی نیکی به مصادیق می‌پردازد. ما نیز در شورای فرهنگ عمومی باید مصادیق فرهنگی را که عاشورا، غدیر، قرآن، انتظار ظهور، نماز جمعه و جماعت است، معرفی کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه متصدیان امور فرهنگی مانند باغبان هستند، خاطرنشان کرد: هیچ باغبانی نمی‌تواند با نگاه دستوری زمینه رشد و نمو را فراهم آورد. در حوزه فرهنگی نیز این گونه است و همه باید زمینه‌ رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی بستر رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند، اضافه کرد: نگاه خدای متعال این گونه بوده که پیغمبران باید زمینه و بستری را فراهم کنند تا مردم خودشان برای اجرای عدالت به پا خیزند و نگاه دستوری در این حوزه را راهگشا ندانسته است.

وی یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) با فرهنگ در مقابل شمشیر ایستاد و فرهنگ دینی و الهی را تبیین کرد. نخستین آیات قرآن نیز در عرصه قلم و فرهنگ است و این مهم جایگاه والای فرهنگ و قلم را در نگاه دینی نشان می‌دهد.


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه عنوان کرد: خیلی وقت‌ها خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های بیگانه با فرهنگ ما آمیخته می‌شود و فرهنگ الهی و دینی ما را مخدوش می‌کند. خدا اصرار دارد بین فرهنگ شیطانی و الهی مرزبندی صورت بگیرد تا جامعه آسیب نبیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین افزود: خدا می‌فرماید کار شیطان این است که شما را تحقیر کند و داشته‌ها و توانمندی‌هایتان را برایتان کوچک جلوه دهد تا در شما یأس و ناامیدی ایجاد کند. فرعون نیز با تحقیر قومش، بر آنها مسلط می‌شد و این شیوه‌ی فرهنگ‌های شیطانی است.

امام جمعه قزوین به اهمیت گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، بسیار حیاتی و مهم است و باید به صورت ویژه و اختصاصی به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین برخورداری از حریت و آزادگی را لازمه کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی جریانات سیاسی، حریت و آزادگی را زیر سؤال می‌برند و کسی که عضو آنهاست برای هر سخن گفتن باید از آنها اجازه بگیرد و این خارج از حریت و آزادگی است.

ارسال نظرات