۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۰۴۵۳
با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب؛

رییس جدید نمایندگی المصطفی در اندونزی معارفه شد

رییس جدید نمایندگی المصطفی در اندونزی معارفه شد
مراسم معارفه رییس جدید نمایندگی المصطفی در اندونزی، با حضور رییس مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا و نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم معارفه رئیس جدید نمایندگی المصطفی در اندونزی، با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم‌الهی» رئیس مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا و نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی، «آقای دکتر محمدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، «استاد اکبر صالح»، رئیس حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) جاکارتا، معاونان نمایندگی المصطفی و دیگر استادان و کارمندان نمایندگی، در سالن اجتماعات المصطفی برگزار گردید.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، اظهار داشت: با توجه به شرایط زمانی، امام محمد باقر(ع) نخستین کسی بودند که مکتب فکری و درسی را به صورت مدرسه‌ای درآوردند؛ از این رو، اگر دانشجویان کالج اسلامی صدرا در پایان‌نامه‌های خود نقش امام محمد باقر(ع) را در تأسیس مکتب درسی و فکری بررسی نمایند، نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

در ادامه، وی کالج اسلامی صدرا را منشأ تولید علم و تربیت استادان برجسته در حوزه علوم فلسفه و تفسیر قرآن دانست و عنوان کرد: با تلاش مدیران پیشین و همکاری استادان، این نهاد علمی مرجعیت علوم را به ویژه در حوزه علوم فلسفه و تفسیر قرآن در اندونزی داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی با اشاره به سوابق کاری «حجت‌الاسلام والمسلمین متقی» در حوزه‌های گوناگون پیش‌بینی کرد با حضور وی در اندونزی، فصل جدیدی در کارهای پژوهشی، آموزشی، تربیتی و نیز فرهنگی آغاز خواهد شد و مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا (ICC) همواره پشتیبان و همیار حجت‌الاسلام والمسلمین متقی برای رسیدن به اهداف جامعةالمصطفی خواهد بود؛ از این رو، انتظار می‌رود فصل جدید علمی و تعمیق علوم فلسفه و تفسیر و دیگر حوزه‌های دانشی مرتبط در اندونزی ایجاد شود.

در ادامه، وی با اشاره به مدیریت، علاقه‌مندی به مسائل دینی و علوم حوزوی و آگاهی درباره مسائل دانشگاهی، این ویژگی‌ها را در وجود حجت‌الاسلام والمسلمین متقی برجسته اعلام کرد و ابراز داشت: امیدوارم وی در مدتی که در اندونزی خدمت خواهد کرد، این ویژگی‌ها را به نحو احسن متجلی نماید و این نهاد علمی را توسعه و تعمیق علمی دهد.

در پایان، حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی از تلاش‌های گسترده «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد اسعدی» رئیس پیشین نمایندگی المصطفی در اندونزی تشکر و قدردانی کرد و راز موفقیت‌های کالج و مرکز اسلامی (ICC) را نقش سفیر جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: رابطه‌های دیپلماسی ایران و اندونزی، با وجود تحریم‌های خارجی، در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و وجود این روابط مستحکم به دلیل نقش مهم سفیر است که کلید موفقیت نهادهای ایرانی را در اندونزی به ارمغان می‌آورد.

در ادامه، «دکتر خالد الولید»، معاون آموزش نمایندگی المصطفی در اندونزی، ضمن خوش‌آمدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین متقی رئیس جدید نمایندگی المصطفی در اندونزی اظهار داشت: می‌دانیم که جامعةالمصطفی شخصیت‌هایی را برمی‌گزیند که بتوانند نمایندگی اندونزی را مدیریت کنند و در مسیر توسعه کالج گام بردارند. این کار مستلزم تلاش جدی و همکاری همه عوامل نمایندگی در اندونزی است که از این به بعد، تحت ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین متقی، آماده همکاری هستیم.

دکتر خالد با بیان این که اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان را دارد، اذعان کرد: تقریباً هشتاددرصد جمعیت اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بیشتر آن شافعی‌مذهب بوده، گرایش زیادی به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دارند. اهل بیت پیامبر(ص) نزد مردم اندونزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ بنابراین، خدمت در اندونزی و نشر مکتب اهل‌بیت(ع) در این سرزمین، کمی ساده‌تر از دیگر کشورها به نظر می‌رسد.

در ادامه، دکتر محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، به حجت‌الاسلام والمسلمین متقی خوش‌آمد گفت و خاطرنشان ساخت: با توجه به سوابق کاری حجت‌الاسلام والمسلمین متقی، وی بی‌شک، کالج را در مسیری پیش خواهد برد که اعتبار ویژه‌ای برای کالج به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: پیشتر، کالج اسلامی صدرا مرجعیت علمی را در حوزه‌های فلسفه و تفسیر قرآن بین مردم اندونزی در اختیار داشت، ولی با آمدن شخصیتی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین متقی، بی‌تردید نام کالج و دانش‌آموختگان آن از نظر کیفی، به درجه بالاتری خواهند رسید.

سفیر ایران در اندونزی ادامه داد: دانش‌آموختگان کالج اسلامی صدرا باید پاسخ‌گوی شبهات مردم در زمینه دین باشند؛ از این رو، با توجه به جایگاه مرجعیت علمی کالج، هنگامی که استادان یا دانش‌آموختگان کالج در جایی سخنرانی می‌کنند، مردم آن را قبول خواهند داشت.

دکتر محمدی، در ادامه، از مدیران پیشین، که در نمایندگی اندونزی زحمت کشیدند، تشکر و اذعان کرد: به برکت زحمات مدیران پیشین، هم‌اکنون، کالج اسلامی صدرا یا نمایندگی المصطفی در اندونزی به محل رجوع دیگر دانشگاه‌های اندونزی در حوزه فلسفه و تفسیر قرآن تبدیل شده است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین متقی با ابراز خرسندی از حضور بین مردم نجیب و فرهیخته اندونزی اظهار داشت: من شناخت زیادی از اندونزی نداشتم، ولی پس از مطالعه و بررسی احساس کردم  لطف خداوند شامل حال این‌جانب شده است که بخشی از حیات زمینی ما در مسیر خدمت به ساحت اهل‌البیت(ع) در این خطه قرار گرفته است. خدمت به مردم مسلمان و دوستدار اهل‌البیت(ع) و حضور بین مردم نجیب اندونزی، نعمتی است که خداوند تبارک و تعالی بر ما ارزانی داشته است که ما نیز ان‌شاء‌الله همواره شاکر این نعمت‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی با اشاره به برنامه‌های خود در کالج و اندونزی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان المصطفی، هدایت مراکز علمی، تربیتی، پژوهشی و فرهنگی المصطفی به جایگاه رفیع تحت عنوان مرجعیت علمی است و دانش‌آموختگان این کالج باید بتوانند پاسخ‌گوی معرفتی و معنوی مردم این سرزمین باشند.

وی افزود: جایگاه رفیع کالج با تولیدات علمی آن، دانش‌آموختگان را از نظر کیفی به درجه بلندتری می‌رساند، ولی برای رسیدن به این هدف، مسیر طولانی در پیش خواهیم داشت؛ از این رو، بدون همکاری همه عزیزان و نهادهای مسئول به این هدف بزرگ نائل نخواهیم شد.

در ادامه، نماینده جدید المصطفی در اندونزی، ضمن ارائه برنامه‌های اجرایی خود در اندونزی گفت: در دوره جدید مدیریت عالی جامعة‌المصطفی و با عنایت ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، اندونزی کشور محوری شناخته شده است و برنامه‌های ما بر همین مبنا و براساس رهنمودهای رئیس جامعةالمصطفی تنظیم گردیده است.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در اندونزی، از زحمات مدیران پیشین قدردانی و عنوان کرد: بی‌شک، ارائه این برنامه‌ها بدین معنا نیست که در سال‌های گذشته این برنامه‌ها نبوده است و من خالصانه، سرتعظیم در برابر زحمات همه مدیران پیشین فرود می‌آورم و زحمات آنان را ارج می‌نهم.

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی، در ادامه، از نماینده مقام معظم رهبری و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران  تشکر کرد و اظهار داشت: بی‌شک، برای رسیدن به این هدف، مسیر ساده‌ای نخواهیم داشت؛ از این رو، امیدواریم از دیدگاه‌های سازنده و منسجم نماینده مقام معظم رهبری بهره‌مند شویم. افزون بر آن، در چارچوب روابط حسنه اندونزی و ایران، که ریشه در عمق استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، به کمک سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران نیز نیاز داریم؛ بنابراین، امیدواریم سفیر نیز ما را در رسیدن به اهدافمان همیاری نماید./1330/ج

ارسال نظرات