۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۴۶۶

تظاهرات در فرانسه به خشونت کشیده شد

تظاهرات در فرانسه به خشونت کشیده شد
چهل و چهارمین تظاهرات جلیقه زردها در غرب فرانسه به خشونت کشیده شد و معترضان با نیروهای امنیتی درگیر و در نتیجه 35 نفر نیز دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی فرانسه، دستکم 35 نفر را در جریان اعتراضات روز گذشته جلیقه زردها در شهر «نانت» واقع در غرب این کشور دستگیر کردند.

در این خصوص گزارش کرد، پلیس اداره «لور آتلانتیک» روز شنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد:« 35 نفر از صبح بازداشت شده‌اند».

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، در چهل و چهارمین هفته از اعتراضات جلیقه‌ زردها، یکهزار و 800 نفر در مرکز شهر تجمع کردند که در نهایت این تظاهرات به خشونت کشیده شد و معترضان، پنجره‌ها را در هم شکستند و با افسران پلیس به مقابله پرداختند.

نیروهای پلیس نیز آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کردند، برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌اور استفاده کرد و سه افسر پلیس و دو ژاندارم نیز در درگیری با معترضان زخمی شدند.

اعتراضات در فرانسه از چهل و چهارهفته پیش و در روز شنبه هر هفته در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» آغاز شد و علیرغم آنکه دولت فرانسه از برنامه‌های خود برای افزایش مالیات بر سوخت و اقدامات دیگر چشم پوشی کرده، اما معترضان  این کشور همچنان شنبه‌های هر هفته در خیابان ها حضور پیدا کرده تا ابراز نارضایتی از دولت این کشور را نشان دهند/983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات