۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۲۰۴۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتیاد دانش‌آموزان به فضای مجازی پیشگیری و درمان شود

اعتیاد دانش‌آموزان به فضای مجازی پیشگیری و درمان شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان ما نباید در فضای مجازی منفعل عمل کنند بلکه باید فعال باشند؛ زیرا کسی که در این فضا منفعل باشد قافیه را باخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان، به تبیین ملزومات و بایسته‌های تربیتی نسل جدید پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت اهتمام نسبت به استفاده صحیح از فضای مجازی از سوی دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی ازجمله ضروریات است تا دانش‌آموزان معتاد این فضا نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اعتیاد به فضای مجازی در نسل جدید و بچه‌های مدارس ما بسیار خطرناک بوده و باید پیشگیری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: نمی‌گوییم از فضای مجازی استفاده نکنند ولی باید حساب‌شده عمل کنند تا در فضای مجازی هضم نشوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان ما نباید در فضای مجازی منفعل عمل کنند بلکه باید فعال باشند؛ زیرا فعال بودن در فضای مجازی خوب است اما کسی که در این فضا منفعل باشد قافیه را باخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر هدایت فضای مجازی در راستای فعال بودن نه منفعل شدن دانش‌آموزان، افزود: مسؤولان پرورشی باید در این زمینه فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دانش‌آموزان مطالب خوب و پسندیده را در فضای مجازی منتقل کنند نه اینکه هر کانالی را باز کرده و هر مطلبی را بدون تحقیق ارسال کنند و سبب گمراهی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید حوزه مجازی در رأس برنامه‌های معاونت پرورشی قرار گیرد، اضافه کرد: لازم است هشدارها و هدایت‌های لازم در این راستا صورت گیرد؛ زیرا فضای مجازی همانند شمشیر دو دم است که می‌تواند منشأ خیر یا شر شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات